عباس سلیمی نمین- روزنامه‌نگار و محقق تاریخی- که این روزها از این شهر به آن شهر به قول خودش به‌دنبال افشای مفاسد مدیریت عبدالله جاسبی بر دانشگاه آزاد بود

پس از آنکه دچار گرفتگی یکی از کلیه‌هایش در بیمارستان بستری شد با جراحی و رفع مشکل در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد و به‌زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد و احتمالا طرح افشاگری علیه رئیس دانشگاه آزاد را پیگیری می‌کند.

یکی از سایت‌های همسو با این روزنامه‌نگار مدعی شده است که این بیماری ریشه عصبی دارد و با این جمله خواست بفهماند که بیماری سلیمی نمین هم به نوعی به دانشگاه آزاد و به مرد قدرتمند دانشگاه آزاد برمی‌گردد.

 تلاش‌ها برای کنار زدن عبدالله جاسبی از سمت ریاست بر دانشگاه آزاد از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم آغاز شده بود البته پیش از آن هم در دولت اصلاحات، دوم خردادی‌ها دل خوشی از جاسبی نداشتند چرا که جاسبی هیچ‌گاه هماهنگ با وزیر علوم در هیچ دولتی نبود و مستقل عمل می‌کرد.

 البته یکی دیگر از ناخشنودی اصلاح‌طلبان از عبدالله جاسبی عضویت او در حزب موتلفه اسلامی که رقیب اصلاح طلبان است بود است. با این همه اصلاح‌طلبان با وجود مخالفت‌هایشان هیچ گاه مانند برخی منتسبان به این دولت در پی پرونده‌سازی‌ و تلاش برای کنار زدن رئیس این دانشگاه بر نیامدند.

با روی کار آمدن دولت نهم فصل جدیدی از برخوردها با دانشگاه آزاد آغاز شد و رئیس‌جمهور در سفرهای استانی خود در چند استان وعده کاهش شهریه دانشگاه آزاد را داد اما به مرور معلوم شد که چنین وعده‌هایی عملی نیست.

 پس از آن تلاش‌ها برای تغییر رئیس دانشگاه آزاد و هیات امنای این دانشگاه شدت گرفت که آن هم با دخالت اکبر‌هاشمی رفسنجانی – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و پدر معنوی دانشگاه آزاد - ناکام ماند. یکی از علل برخورد با دانشگاه آزاد آن بود که برخی طرفداران دولت این دانشگاه را مرکزی برای توطئه علیه دولت فرض می‌کردند.

در سال آخر مجلس هفتم علیرضا زاکانی از نمایندگان نزدیک به دولت با ارائه نامه‌ای از دانشگاه آزاد که ذیل آن نام عبدالله جاسبی نیامده بود اعلام کرد که دانشگاه آزاد رئیس ندارد و بدین ترتیب مرحله جدید مقابله با دانشگاه آزاد شروع شد.

اما تلاش‌های زاکانی رئیس کمیته‌ تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد هم نتیجه‌ای نداشت. این بار عباس سلیمی نمین شروع به تلاش برای به‌اصطلاح افشاگری علیه دانشگاه آزاد کرد. البته این تلاش بدون پاسخ نماند و عبدالله جاسبی نیز بر خلاف عادت همیشگی طی سلسله گفت‌وگوهایی با رسانه‌ها دست به مقابله زد.

اما گویی برای خنده این کار را کرده بود چه اینکه اگر هم پاسخ نمی‌داد آنقدر صندلی ریاست جاسبی بر دانشگاه محکم بود که هیچ کدام از تلاش‌های مذکور کوچکترین خللی بر آن وارد نکرده است. شاید به همین علت هم بود که منتقد پرسر و صدای این دور از حملات به دانشگاه آزاد دچار فشار عصبی و روانه بیمارستان شد.

از سویی خبر می‌رسد که روزنامه ایران که علاقه زیادی به افشاگری علیه جاسبی دارد اخیرا از سوی دادگاه از انتشار مطالب علیه دانشگاه آزاد منع شده است اما این روزنامه با ارسال جوابیه و تداوم رویه خود همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

 به هر صورت با توجه به طولانی بودن دوران ریاست عبدالله جاسبی بر دانشگاه آزاد شاید کنار رفتن او منطقی باشد اما فشارهایی که امروز برای این تغییر وجود دارد به‌نظر ظرفیت‌های لازم برای ایجاد این تغییر را نخواهد داشت حتی اگر هیاهوهای امروز علیه دانشگاه آزاد را جوانانی تازه نفس و پرشور برپا کرده باشند.

کد خبر 53520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز