معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: درباره اینکه مراسم محرم چگونه برگزار شود هنوز ‌چیزی قطعی نشده است، اما نظر قاطع وزارت بهداشت این است که برگزاری مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع باشد به ویژه در محیط‌های سربسته که قاطعانه و محکم با آن مخالفت می‌کنیم. 

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مشورتی کوویدـ۱۹ که با حضور وزیر بهداشت و به صورت مجازی برگزار شد، درباره آخرین تصمیم‌ها برای چگونگی برگزاری مراسم عرفه، عید قربان و عید غدیر و محرم و صفر بیان کرد: درباره اینکه مراسم چگونه برگزار شود هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده است. در این زمینه امروز و فردا با صاحبنظران جلسه داریم تا علاوه بر احترام به شعائر دین و سنت‌ها، سلامتی مردم را هم کاملا مورد توجه قرار دهیم.

وی توضیح داد: در مورد مراسم روز عرفه، اعیاد قربان و غدیر و مراسم محرم و صفر پروتکل‌ها دارد آماده می‌شود. چندین نظر وجود دارد. قطعا اگر مراسمی هم برگزار شود اصلا و به هیچ وجه به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود. باید یاد بگیریم از فضاهای مجازی استفاده کنیم و خیلی از مراسم‌ها را در خانه خودمان انجام دهیم. صداوسیما خیلی می‌تواند در این زمینه کمک کند و در نهایت بتوانیم مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: بعضی‌ها از باشکوه برگزار کردن صحبت می‌کنند، باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد، می‌تواند تعابیر و معانی دیگری هم داشته باشد. می‌تواند هر خانه یک حسینیه باشد و همه افراد می‌توانند در خانه باشند و آن مراسم را در خانه برگزار کنند.

مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع باشد

وی تاکید کرد: نظر قاطع وزارت بهداشت و درمان این است که برگزاری مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع باشد به ویژه در محیط‌های سربسته که قاطعانه و محکم با آن مخالفت می‌کنیم.

رئیسی درباره پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا با برگزاری کنکور و مراسم محرم گفت: پیش‌بینی براساس یک مدل‌سازی است. هر پیش‌بینی مستلزم این است که ما یکسری اطلاعات پایه و اولیه داشته باشیم و براساس آن فرمول‌های ریاضی طراحی شود و بتوانند اعلام کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های زیادی وجود دارد و بسیاری مسائل را همه می‌توانند پیش‌بینی کنند. در همین جمع اگر ماسک نداشته باشند و دو نفر هم مبتلا باشند، می‌توان پیش‌بینی کرد که ۶۰ درصد افراد مبتلا می‌شوند. این پیش‌بینی‌ها چارچوب خاصی دارد که بستگی دارد اطلاعات اولیه و اعداد و ارقام که براساس آن محاسبه می‌کنند چه باشد. حال ممکن است یک نفر پیش‌بینی ۱۰ درصدی و یک نفر ۷۰ درصدی ارائه دهند، اما باید مبنا و پایه هر مطالعه را مشاهده کنیم.
 

کد خبر 535130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha