دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
۰ نفر

شستن روبالشی‌ها کاری است که اغلب افراد انجام می‌دهند، اما خود بالش‌ها هم به دست کم دوبار پاک کردن در سال نیاز دارند.

pillow

به گزارش همشهری آنلاین بالش‌ در طول زمان با چربی، کثافات، بزاق، عرق، باکتری، کپک و حتی قارچ آلوده می‌شود

برای پاک کردن بالش به این شیوه عمل کنید:

  • بالش را هوا بدهید

 روزانه به بالش‌تان بتکانید تا شکلش را بازیابد و گرد و غبار از آن خارج شود. ماهی یکبار بالش را برای چند ساعتی در شرایط ایدئال در روز آفتابی با وزش نسیم روی بند رخت بگذارید. اگر این امکان را ندارید می‌توانید بالش‌هایی را که از جنس فوم و لاتکس هستند، با خشک‌کن ماشین لباسشویی (بدون چرخه حرارت‌دهی) تمیز کنید.

  • شستن ملایم

به جز درباره بالش‌هایی که برچسب «فقط خشکشویی شود» دارند، اغلب بالش‌ها را باید دو بار در سال با رعایت دستورات برچسب‌شان شسته شوند.

شستن بالش با ماشین لباسشویی  مشکل نیست، هر چند خشک شدن آن زمان بیشتری می‌برد.

اگر بالش شما لکه مرطوبی دارد که می‌خواهید آن را رفع کنید، فورا از مواد لکه‌بری که آن نوع لکه را پاک می‌کند، استفاده کنید و بعد آنها را بشویید.

اگر ماشین لباسشویی‌تان به اندازه کافی بزرگ است، دو بالش را همزمان درون آن بیندازید. این کار باعث می‌شود که تعادل بار برقرار شود و آب مواد شوینده به طور موثرتری درون ماشین لباسشویی به جریان درآید. بهتر از چرخه شستشوی ملایم با کمترین زمان استفاده کنید.

  • شستشوی انواع خاص بالش

- بالش پر یا کرک: این بالش‌ها را به مقدار کمی پودر لباسشویی ملایم با چرخه آب گرم و پارچه ظریف ماشین لباسشویی بشویید. اگر مایع لباسشویی به کار ببرید و بالش کاملا آبکشی نشود، باقیمانده‌های چسبناک در بالش ایجاد می‌کند و توده‌های سفت در آن به وجود می‌آورد. اگر از ماشین‌های لباسشویی که از بالا پر می‌شوند، استفاده می‌کنید (کهنه‌شو)، به طور متناوب ماشین را خاموش کنید و بالش را فشار دهید تا هوای درون بالش خارج شود و کاملا خیس شود.

- تشک مموری فوم یا لاتکس: این تشک‌ها را نمی‌توان شست و همچننی بخارشویی هم نباید شوند. بهترین روش است که لکه‌های روی آنها را در بهترین حالت به محض ایجاد شدن پاک کرد و از روبالشی برای حفظ آنها استفاده کرد.

- بالش پلی‌استر: این بالش‌ها را با چرخه ملایم لباسشویی می‌توان شست و بهتر است برای تعادل ماشین چند بالش را درون آن بیندازید. مقدار کمی ماده شوینده به کار ببرید (حدود یک قاشق غذاخوری مایع لباسشویی).

- بالش حصیری گندم سیاه: پوسته‌های گندم سیاه درون بالش را درون یک سینی بزرگ خالی کنید. این محتوا را زیر آفتاب بگذارید تا بوهای آن از بین برود. غلاف بالش را با آب سرد و ماده لباسشویی ملایم بشویید.

  • خشک کردن کامل

پس از شستن بالش باید آن را کاملا خشک کرد تا از کپک زدن احتمالی آن جلوگیری شود. خشک‌کن خودکار لباس ماشین لباسشویی نمی‌تواند بالش را به طور کامل خشک کند، چرا که حسگرهای فقط رطوبت سطحی را شناسایی می‌کنند و رطوبت درون بالش باقی می‌ماند.

بسیاری از بالش‌ها را می‌توان در طول چند ساعت در هوای نسبتا گرم در بیرون به طور کامل خشک خواهند شد.

برای تسریع خشک شدن می‌توان یکی دو حوله خشک یا توپ تنیس یا توپ خشک‌کن را همراه با بالش درون خشک‌کن ماشین لباسشویی انداخت.

هنگام خشک کردن بالش‌ها پر از خشک‌کن هوایی بدون حرارت با توپ تنیس یا توپ خشک‌کن استفاده کنید.

اگر هوا مناسب باشد، می‌تواند بالش‌ها را به بند رخت آویزان کنید تا کاملا خشک شوند.

از هر روشی که برای خشک کردن استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که هیچ رطوبتی درون بالش نمانده است و بعد آن را به تختخواب برگردانید.

کد خبر 534980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha