بانک‌ها از نقاط مستعد برای ابتلای کارمندان و مراجعان به ویروس کرونا هستند و در چندماه گذشته، تعداد زیادی از کارکنان شعب بانکی به این بیماری مبتلا شده‌اند

امیرانی

به گونه‌ای که چندی پیش خبر رسید تمامی کارمندان یک شعبه به قرنطینه خانگی رفته‌اند. اگرچه تمهیداتی در بانک‌ها برای مقابله با شیوع این بیماری اتخاذ شده و در بیشتر شعبه‌ها فاصله‌ای بین کارمندان و مراجعان با پوشش پلاستیکی ایجاد شده و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود، اما ناخواسته برخی از پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. 
نمونه آن، حضور تعدادی زیادی از مردم در بانک‌هاست و مجبورند تا زمان رسیدن نوبت خود، در بانک‌ها به انتظار بنشینند و گاهی اوقات تعداد مراجعان به قدری زیاد می‌شود که با فاصله کم از یکدیگر می‌نشینند. البته افرادی هم وجود دارند که انتظار در فضای باز مثل پیاده‌رو و خیابان‌ها را تا زمان رسیدن نوبت خود به حضور در بانک‌ها ترجیح می‌دهند تا در این محیط بسته به بیماری مبتلا نشوند. 
با این وجود مجبورند برای اطلاع از نوبت خود، مدام وارد بانک شوند که ضمن ایجاد کلافگی برای آنها، انرژی زیادی به خاطر باز و بسته شدن در بانک‌ها به هدر می‌رود و چه بسا تماس مداوم با دستگیره درها ممکن است آنها را به بیماری کرونا مبتلا کند. در چنین شرایطی لازم است اقدام‌هایی برای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از ازدحام جمعیت در بانک‌ها انجام شود. به‌عنوان مثال نگهبانان شعب بانکی، ورود مراجعان را نوبتی کنند. راهکار دیگر، نصب صفحه نمایش‌دهنده نوبت در ورودی بانک‌هاست تا افرادی که خارج از شعبه‌ها به انتظار نشسته‌اند، نوبت خود را از طریق این صفحه دیده و در زمان مقرر وارد بانک‌ها شوند. انجام چنین اقدامی در شعبه‌های بانکی جنوب تهران که تعداد بانک‌ها کم و میزان مراجعان زیاد است و بیشتر شعبه‌ها که وسعت کمی دارند، لازم است. 

کد خبر 534936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha