چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با اعتراف موریس تالانسکی میلیاردر آمریکایی به پرداخت مبلغ‌های هنگفت پول به ایهود اولمرت، نخست وزیر شرایط برای باقی ماندن وی در مقامش بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

این مسئله به جایی رسید که روز گذشته ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اولمرت هشدار داد درصورتی که از مقامش کناره‌گیری نکند از قدرت خود برای منحل‌کردن دولت ائتلافی استفاده خواهد کرد.

حزب کار به رهبری باراک بزرگ‌ترین حزب در کابینه ائتلافی اولمرت است و خروج این حزب از ائتلاف حاکم باعث برگزاری انتخابات زودهنگام می شود.

بی‌بی‌سی‌ گزارش داد باراک اعلام کرد که  اسرائیل اکنون با مشکلات زیادی مواجه است و  اولمرت به دلیل مسائل شخصی اش دیگر نباید در پست خود باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در مورد آینده اولمرت به‌عهده حزب کادیماست، گفت:چنانچه تکلیف وی روشن نشود، او با خارج کردن حزب کار از دولت ائتلافی، موجب برگزاری انتخابات تازه ای خواهد شد.

در حال حاضر دادگاهی در اسرائیل سرگرم رسیدگی به اتهامات فساد مالی وارده  به اولمرت است که 2 روز پیش تالانسکی، تاجر یهودی را درباره پرداخت رشوه به وی احضار کرد. اولمرت که پیش از این منکر هر نوع جرمی بود اکنون اعتراف کرده است که هدایایی را قبول کرده است.

اولمرت پیوسته با رسوایی‌ها و درخواست‌هایی برای برکناری از این سمت حتی از داخل حزب خود روبه‌رو بوده و تاکنون این رسوایی‌ها و درخواست‌ها را تحمل کرده است. او خود نیز یکبار اقرار کرد که یک نخست‌وزیر بسیار بدنام است. تحلیلگران عقیده دارند اولمرت این بار دیگر نمی تواند در مقابل درخواست‌ها مقاومت کند و به زودی مجبور خواهد شد سمت خود را ترک کند.

اولمرت دروغگوست

آخرین نظر سنجی انجام شده توسط روزنامه هاآرتص که در سرزمین‌های اشغالی انجام شده نشان می‌دهد 70 درصد از مردم رژیم صهیونیستی اولمرت را دروغگو می‌دانند.
فقط 14درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اولمرت را راستگو می‌دانند و 16درصد نیز در این‌باره نظری ندادند.

کد خبر 53480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز