سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در صورتی که فردا (چهارشنبه پنجم تیر) اکثریت به انحلال پارلمان رای دهند، استعفای خود را به رییس این رژیم تسلیم کند.

خبرگزاری اتریش از بیت‌المقدس و وین گزارش داد، مشاور ایهود اولمرت به روزنامه اینترنتی صهیونیستی  «Ynet» گفت در صورتی که دولت اقلیت کارآیی نداشته باشد، وجودش به یک «جوک» شبیه است.

اتهام فساد مالی

حزب کارگر به ریاست ایهود باراک،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان مهم‌ترین شریک ائتلافی حزب کادیمای اولمرت تصمیم دارد روز چهارشنبه انحلال کنست را به رای بگذارد.

دلیل این امر اتهامات فساد مالی است که علیه اولمرت مطرح شده است. یک تاجر آمریکایی گفته‌است حدود ۱۵۰ هزار دلار نقدا به وی رشوه داده است.

یکی از همکاران اولمرت گفت، در صورتی که این اقدام در پارلمان صورت گیرد، برای نخست‌وزیر گزینه‌ای جز استعفا یا سرنگونی دولت اقلیتش به واسطه رای عدم اعتماد باقی نمی‌ماند.

در صورتی که اولمرت استعفا دهد، دولت موقتی رژیم صهیونیستی را تا تشکیل کابینه جدید یا برگزاری انتخابات جدید هدایت خواهد کرد. نخست‌وزیر این رژیم هنوز به طور کامل از پا نیفتاده است.

او روز دوشنبه تلاش کرد الی ییشای (Eli Yishai)، رییس حزب شاز، شریک حکومتی خود را متقاعد کند که همقطارانش به انحلال کنست رای ندهند. با این حال هنوز مشخص نیست کنست روز چهارشنبه چه تصمیمی بگیرد.

کد خبر 55985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز