مهدیه مصطفایی: نوعروس جوانی که مهریه‌اش ۱۳۶۰ گل سرخ است، در هنگام دادخواست طلاق از قاضی دادگاه خانواده خواست دستور دهد همسرش مهریه‌ او را به‌صورت شاخه‌های گل بدهد.

این نوعروس مدعی است می‌خواهد تمام شاخه‌های گل را در میدان‌های پایتخت به دختران جوان ببخشد و به آنها برای دقت در انتخاب همسرشان هشدار دهد.

نوعروس جوان به حدی ناراحت و آشفته بود که حتی نمی‌توانست جمله‌هایش را به پایان برساند، آمده بود تا پس از گرفتن طلاق، مهریه‌اش را که ۱۳۶۰ شاخه گل سرخ بود مطالبه کند. 

برگه دادخواست مطالبه مهریه را که به قاضی عموزادی- رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده – داد، بغض گلویش را فشرد، در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، شروع کرد به تعریف ماجرای زندگی‌اش و گفت: یک سال قبل با همسرم در محل کارمان آشنا شدم.

بعد از مدتی که از آشنایی‌مان گذشته بود، او پیشنهاد ازدواج داد و من هم که از او خوشم آمده بود جواب مثبت دادم.

زن جوان ادامه داد: ما زندگی‌مان را با عشق آغاز کردیم و به همین دلیل مسائل مالی برایم اهمیتی نداشت و بنابراین با مهریه ۱۳۶۰ شاخه گل رز به عقد همسرم درآمدم.

اما روزهای شاد و رؤیایی ما تنها چند ماه دوام داشت، تا اینکه زندگیمان به تدریج تلخ و تلخ‌تر شد، هر روز بر سر مسئله‌ای با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کردیم، بعد از مدتی اختلافمان به حدی شدید شد که او دیگر اجازه نداد از خانه خارج شوم و هر روز صبح بعد از رفتنش به محل کار در خانه را رویم قفل می‌کرد، وقتی هم که اعتراض می‌کردم او مرا به باد کتک می‌گرفت، ولی از آنجایی که خودم این زندگی را انتخاب کرده بودم نمی‌توانستم کوچک‌ترین گله‌ای به خانواده‌ام بکنم، اما حالا دیگر تصمیم‌ام را گرفته‌ام و تقاضای طلاق دارم.

نوعروس در ادامه از قاضی خواست تا به او کمک کند تا از مشکلی که با دست خودش درست کرده است نجات یابد و گفت: آقای قاضی من علاوه بر طلاق، مهریه‌ام را که 1360 گل سرخ است مطالبه می‌کنم.

وقتی قاضی از وی پرسید که آ‌یا خواهان ارزش ریالی مهریه‌اش است یا مهریه‌اش را به‌صورت شاخه‌های گل می‌خواهد، گفت: آقای قاضی من پول نمی‌خواهم، بلکه همان تعداد شاخه‌های گلی را که مهریه‌ام است می‌خواهم. بعد از گرفتن گل‌های سرخ مهریه‌ام، آنها را به میدان‌های شهر می‌برم و در بین دختران جوان توزیع می‌کنم و از آنها می‌خواهم در انتخاب همسرشان دقت کنند تا به سرنوشت من دچار نشوند.

آقای قاضی، من با عشقی کورکورانه و چشمانی بسته تن به این ازدواج دادم، به همین خاطر زندگی‌ام به این نقطه رسیده است. همه دختران جوان باید سرنوشت آدم‌هایی مثل من را بشنوند تا گرفتار چنین اشتباهی نشوند.

قاضی عموزادی- رئیس شعبه ۲۶۸ دادگاه خانواده- پس از شنیدن اظهارات زن جوان، با توجه به موافقت همسرش برای جدایی، حکم طلاق را صادر کرد و همسرنوعروس را موظف کرد تا مهریه وی را به‌صورت شاخه گل بپردازد.

کد خبر 53474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز