شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث - مهدیه مصطفایی: مرد جوان هنگامی که از همسرش شنید درصورت جدایی از یکدیگر می‌توانند یک قطعه زمین‌99 ساله بگیرند با طلاق وی موافقت کرد

اما بعد از صدور حکم طلاق، دریافت ماجرا یک شگرد ماهرانه برای جدایی از وی بوده است. مرد هراسان و عصبانی وارد شعبه 264 دادگاه خانواده شد. او در حالی که حکم طلاقی را که دادگاه صادر کرده بود در دست داشت به قاضی خدایی گفت: آقای قاضی من حکم طلاق را قبول ندارم. همسرم با نقشه‌ای‌ حساب شده، مرا فریب داد تا او را طلاق بدهم.

قاضی خدایی که از رفتار مرد جوان بسیار تعجب کرده بود از وی خواست تا با آرامش ماجرا را تعریف کند. مرد جوان در حالی که با ناراحتی حرف می‌زد به قاضی دادگاه خانواده گفت:چند سال قبل در یک شرکت با همسرم آشنا شدم و با یکدیگر ازدواج کردیم.

بعد از گذشت مدتی از ازدواجمان، من کارم را از دست دادم و به همین دلیل به خانه پدرهمسرم اثاث‌کشی کردیم. از آن به بعد هرچقدر دنبال کار گشتم کار مناسبی پیدا نکردم.

همین مسئله باعث شد تا به تدریج بین من و همسرم اختلاف پیش بیاید، همسرم مدعی بود آبرو دارد و دیگر حاضر نیست به‌خاطر کار نکردن من در خانه پدری‌‌اش زندگی کند.

اختلافات ما به تدریج بالا گرفت تا اینکه ماه گذشته همسرم  پیشنهاد داد برای گرفتن زمین‌های 99 ساله ثبت نام کنیم، من هم در آرزوی آنکه سرپناهی برای خودمان داشته باشیم، پذیرفتم.

بعد از گذشت مدت کوتاهی، همسرم یک روز به من گفت اگر ما از یکدیگر جدا شویم، او می‌تواند به‌عنوان سرپرست خانواده فرم درخواست زمین را پرکند و به این ترتیب زمین زودتر به ما تعلق می‌گیرد.

من هم که ازاین وضعیت خسته شده بودم و می‌خواستم خانه‌ای برای خودمان داشته باشیم، با پیشنهاد او موافقت کردم و به این ترتیب قرار شد با طلاق توافقی از یکدیگر جدا شویم تا برای زمین ثبت نام کند.

چند روز بعد از این توافق بود که همسرم درخواست طلاق توافقی کرد و با رسیدن احضاریه، من و او به دادگاه رفته و با صدور حکم طلاق به‌صورت توافقی در محضر از یکدیگر جدا شدیم.

مرد جوان ادامه داد: بعد از این اتفاق در حالی که تصور می‌کردم به‌زودی صاحبخانه خواهیم شد، به همراه همسرم و خانواده‌اش از محضر خارج شدیم ولی وقتی قصد داشتم با همسرم به خانه آنها بروم با مخالفت وی روبه‌رو شدم و در آن موقع بود که فهمیدم چه فریبی خورده‌ام.

وی افزود: من که به شدت شوکه شده بودم به خانه پدری‌ام رفتم و در آنجا بود که بعد از تماس تلفنی با همسرم متوجه شدم، زمین‌های 99‌ساله بهانه‌ای برای فریب من و گرفتن طلاق بوده و من فریب خورده‌ام.

شاکی در ادامه گفت: آقای قاضی من اگر چه  برای طلاق توافقی با همسرم رضایت دادم اما اصلا راضی به طلاق دادن او نبودم و فریب خورده‌ام، حالا هم از شما می‌خواهم اگر می‌شود کاری برایم انجام دهید.

قاضی خدایی پس از شنیدن اظهارات مرد جوان خطاب به او گفت که حکم طلاق صادر شده است اما چنانچه همسرش حاضر به بازگشت شود او می‌تواند به‌دنبال او رفته و زندگی جدیدی را‌ آغاز کند.

کد خبر 54180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز