مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

۳ سارق مسلح که با معرفی خود به‌عنوان مأمور از یک صراف ۱۳۰ هزار دلار سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

حوادث دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شرق، اواخر تیرماه امسال مردی ۳۰ساله با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از وقوع سرقت مسلحانه ۱۳۰ هزار دلاری در محدوده مرزداران توسط سه مرد ناشناس که خود را مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی کرده بودند، اعلام شکایت کرد.

پرونده با موضوع سرقت مسلحانه با غصب عناوین دولتی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۲۷ تهران به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد. شاکی با حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: ساعت دو بعدازظهر چهاردهم تیر در حال انتقال ۱۳۰ هزار دلار به یک صرافی واقع در محدوده مرزداران به‌صورت پیاده بودم که ناگهان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پلاک سبز نظامی به‌همراه دو سرنشین و یک دستگاه موتورسیکلت طرح تریل تک‌نفره مسیر تردد من را بستند.

شاکی ادامه داد: این افراد لباس شخصی به تن داشتند و با نشان‌دادن کلت کمری، دستبند، بی‌سیم و کارت شناسایی سبزرنگ گفتند ما از مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم و شما باید با ما بیاید. آنها من را سریع سوار خودروی خود کردند و پس از بازرسی بدنی و سرقت دلارها، من را در همان محدوده پیاده کردند و متواری شدند.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی، راهی محل وقوع جرم شدند و با انجام تحقیقات پلیسی، به سرنخی از حضور یکی از مجرمان به نام فرشاد ۴۵ساله دست یافتند. در ادامه سایر اعضای این باند نیز شناسایی شدند و کارآگاهان در چند عملیات پلیسی هم‌زمان موفق به دستگیری تمامی اعضای این باند شدند. فرشاد در تحقیقات مقدماتی گفت: من به اتفاق دو نفر از دوستانم به نام‌های رسول و سعید سرقت مسلحانه از شاکی را انجام دادیم و رسول نقشه سرقت را طراحی کرده بود.

کارآگاهان درباره نحوه سرقت از رسول تحقیق کردند. او گفت: من حدود سه سال پیش در یک صرافی واقع در بازار مشغول به کار بودم و ازآنجایی‌که نسبت به شاکی شناخت داشتم، نقشه سرقت از او را طراحی کردم و با تهیه تجهیزات پلیسی قلابی ولی مشابه اصلی و جعل پلاک یکی از ارگان‌های نظامی، نقشه خود را عملی کردیم. در روز سرقت من و فرشاد با خودروی پژو ۴۰۵ و سعید نیز با موتورسیکلتش به‌عنوان اسکورت ما شاکی را چند ساعت تعقیب کردیم و در یک فرصت مناسب در محدوده غرب تهران خود را مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی و پس از سرقت دلارهای او، بلافاصله گریختیم.

سارق جوان در ادامه گفت: من برای اینکه آب‌ها از آسیاب بیفتد، دلارها را در یکی از استان‌های هم‌جوار تهران مخفی کردم تا در فرصت مناسبی بین خودمان تقسیم کنیم که مجال این کار فراهم نشد و دستگیر شدیم.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام اینکه کارآگاهان در بررسی سوابق کیفری رسول فهمیدند او در چند سال اخیر دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت با جعل عناوین دولتی است، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس دادسرای جنایی تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف دلارهای مسروقه و سایر جرائم در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی هستند.

کد خبر 533963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha