محله کاج در ناحیه 2 شهرداری منطقه 7 قرار گرفته است. این منطقه 19هزار و 600 نفر جمعیت دارد و از شمال به خیابان پلیس، از جنوب به خیابان خواجه‌نصیر، از غرب به خیابان شریعتی و از شرق به بزرگراه صیاد شیرازی منتهی می‌شود.

شورایار

همشهری آنلاین_ شقایق عرفی‌نژاد:    این محله قدیمی ‌هم مثل بسیاری دیگر از مناطق تهران مشکلاتی دارد که شورایار آن بزرگ‌ترین این مشکلات را بافت متراکم آن می‌داند که زنجیره‌ای از مشکلات دیگر را در این منطقه به دنبال داشته است. «مجیدرضا مزرعه» می‌گوید: «به دلیل بافت متراکم محله، از امکاناتی مثل بازار تره‌بار، پارکینگ عمومی، سرویس بهداشتی، فضای بازی برای کودکان و نوجوانان و فضای سبز کافی محروم هستیم. با شهرداری هم برای ایجاد این امکانات صحبت کرده‌ایم، اما به‌رغم تعامل خوبی که همیشه با دارند، نتوانسته‌اندکاری انجام دهند. چون در وهله اول با کمبود بودجه مواجهند و از طرف دیگر بافت متراکم محله اجازه ساخت چنین فضاهایی را نمی‌دهد.»
اما او برای رفع این مشکل و برای اینکه فضای کافی برای ساخت امکانات محلی ایجاد شود، پیشنهادی دارد: «برای ساخت یک بزرگراه و رفع مشکلات ترافیکی معابر، شهرداری اقدام به خرید خانه‌های داخل طرح می‌کند و با خراب کردن آنها مسیر را برای ساخت بزرگراه باز می‌کند. تعداد این خانه هاگاه به چند هزار می‌رسد. برای ایجاد این فضاها در این محله هم می‌شود چند خانه کلنگی را خریداری و مثلاً آنها را تبدیل به فضای سبز کرد.»


مزرعه از امکانات و فضاهای عمومی متعدد در این منطقه صحبت می‌کند و معتقد است با وجود این فضاها، منطقه از امکانات محلی محروم است: «در محله ما چند سینمای قدیمی‌ و بزرگ وجود دارد. مثل سینما ایران که 5 سالن دارد و از تمام تهران برای دیدن فیلم به این سینما می‌آیند و همین‌طور سینما صحرا. از طرف دیگر بیمارستان خانواده، دانشکده پرستاری، وزارت بهداشت، دادسرای مطبوعات و پادگان ولی‌عصر(عج) هم در منطقه ما هستند. با وجود تمام این مراکز، محله ما از امکانات محلی برخوردار نیست. حتی وجود بسیاری از این مراکز از جمله سینماها که پارکینگ ندارند، باعث شده تا منطقه شلوغ‌تر شود. حتی مراجعان آنها ماشین‌هایشان را جلو خانه‌های اهالی پارک می‌کنند.»
او از نبود امکانات ورزشی در این محله هم صحبت می‌کند: «در این منطقه امکانات ورزشی نداریم. فقط مجموعه ورزشی دوکوهه را داریم که متعلق به سپاه است. این مجموعه استخر و زمین فوتبال دارد که البته ما هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم، ولی باید آن را اجاره کنیم. در حالی که در مناطق دیگر شهرداری زمین‌های ورزشی دارد که استفاده از آنها رایگان است. حتی ست‌های ورزشی در پارک نداریم.» امکانات آموزشی این منطقه هم به گفته این شورایار فقط سرای محله است. هرچند کتابخانه کانون انصار در این منطقه واقع شده که از مزایای این محله محسوب می‌شود. 
مزرعه این موضوع را هم مطرح می‌کند که خیابان شهید کشواد (با نام قبلی سلیم) پیش از این به سمت خیابان نامجو راه داشت، اما با باز شدن بزرگراه صیاد این دسترسی بسته شده و به دلیل نبود دسترسی به سمت خیابان اجاره‌دار و خیابان نامجو وسایل نقلیه مجبورند یا از روی پل شیخ صفی به‌صورت خلاف حرکت کنند یا از انتهای خیابان پلیس با ترافیک شدید به سمت اجاره‌دار بروند. او برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کند پلی از سمت غرب به شرق انتهای خیابان کشواد روی بزرگراه صیاد ساخته شود.

کد خبر 533958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha