مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مسئولان ارشد سازمان بازرسی کل کشور از پروژه زیرگذر گلوبندک و فاز ۲ بزرگراه شهید نجفی رستگار بازدید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه احداث زیرگذر گلوبندک یکی از پروژه‌های شاخص منطقه ۱۲ تهران به شمار می‌آید که پس از تکمیل و بهره‌برداری، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل ساخته و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک را برطرف می‌کند.

زیرگذر گلوبندک در واقع یک زیرگذر پیاده شهری است و علاوه بر تسهیل تردد عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار را فراهم می‌کند.

تا کنون حدود ۶۰ درصد از عملیات اجرایی پروژه انجام شده و بخش‌های سخت کار همانند حفاری بخش عمده تونل‌ها به سرانجام رسیده است.

فعالیت‌های انجام شده با مدیریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۲ صورت پذیرفته و ادامه عملیات اجرایی به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شده است. اقدامات باقی مانده سازه‌ای شامل حفاری ورودی شرقی، مراحل نهایی اتصال به ایستگاه مترو، نازک‌کاری‌ها و اصلاحات تکمیلی است.

بر اساس گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی- قضایی سازمان بازرسی کل کشور به تازگی از آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث زیرگذر گلوبندک و فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش همشهری آنلاین، بزرگراه شهید نجفی رستگار، معبری ۶ کیلومتری است که فاز نخست آن شامل بخش ۲ کیلومتری حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا تقاطع خیابان شهید مزینانی به انضمام مسیرهای دسترسی و پل‌های تقاطع با کانال سرخه حصار، پل تقاطع خیابان شهید مزینانی و همچنین پل شمال به شرق تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه شهید نجفی رستگار، پاییز سال گذشته تحویل شهروندان شد.

اکنون معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات رفع معارض در مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید رستگار خبر داده و اعلام کرده که تعداد املاک معارض در مسیرهای تندروی فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار به ۲ پلاک رسیده است.

علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه فرآیند تملک و آزادسازی املاک معارض فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار با جدیت در حال پیگیری است، گفت: مسیرهای تندروی بخش ۴ کیلومتری حدفاصل تقاطع خیابان شهید مزینانی تا پل‌های تقاطع ثامن، در ابتدای سال ۹۸ با ۵۳ معارض ملکی در بخش تندروها مواجه بود که هم اکنون با اقدامات صورت گرفته در زمینه رفع معارضات و نیز بازنگری در طرح فقط ۲ پلاک معارض در بخش تندروها باقی مانده است.

وی تکمیل کندروهای فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار را مستلزم رفع معارضات ملکی متعدد دانست اما در عین حال تاکید کرد تلاش جهت کاهش تعداد آنها از طریق بازنگری در طرح ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران پیش‌بینی کرد که فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش مسیرهای تندرو تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 533594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha