چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

فیلم مستند «خلاف عقربه‌های ساعت» ساخته جلال وفایی به بخش اصلی مسابقه جشنواره بین‌المللی مستند زاگرب ذر کرواسی راه یافت.

مستند خلاف عقربه های ساعت

به گزارش همشهری انلاین به نقل از  ایرنا این جشنواره مستند که هر سال اوایل فروردین ماه برگزار می شد به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و امسال در تاریخ ۹ آبان بدون مهمان خارجی برگزار خواهد شد. جشنواره مستند زاگرب که در پایتخت کشور کرواسی برگزار می شود از سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرده و سال گذشته حدود ۲۹۰ هزار نفر تماشاگر داشته است. این فستیوال با تمرکز برآثار جدید، جسور, بدیع و بی پروا شانزدهمین دوره رقابتی خود را در دو بخش ملی و بین المللی برگزار خواهد کرد.  

خلاف عقربه های ساعت پیشتر در جشنواره مستند ایدفا idfa آمستردام رویداد معتبر مستند، موفق به دریافت تندیس بهترین مستند نیمه‌بلند جشنواره شد؛ در بیانیه هیئت داوران چنین آمده بود: دو دقیقه نخست این فیلم که با یک دوربین ارزان‌قیمت فیلمبرداری شده به‌تنهایی استحقاق دریافت این جایزه معتبر جهانی را دارد. 

سینمای ایران دومین بار است که تندیس ایدفا/ idfa را به خانه می آورد پیشتر محسن عبدالوهاب برای مستند همسران حاج عباس موفق به دریافت این جایزه شده بود. ساخت خلاف عقربه های ساعت ۸ سال به طول انجامیده و روایتگر زندگی یک خانواده ایرانی است که همواره تحت تاثیر رویداد های سیاسی داخل کشور قرار گرفته اند. 

جلال وفایی فعالیت خود را در سینما با  دستیار کارگردانی فیلم های داستانی آغاز کرده  و این فیلم نخستین تجربه  او در سینما محسوب می شود اثری که علاوه بر کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه تدوین و تهیه آن را نیز بر عهده داشته است. همچنین حسن مهدوی (طراحی وترکیب صدا)، نسیم مایلی (مدیر تولید و دستیار کارگردان)، فواد قهرمانی (آهنگساز)، مهدی وفایی (ترانه سرا وخواننده تیتراژ)، و نگین جواهری فر به عنوان طراح پوستر در این مستند حضور داشته اند. 

پخش بین المللی فیلم را شرکت Art House Cinema با مدیریت مرجان علیزاده بر عهده دارد.

کد خبر 533412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha