پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

اینجا زورخانه ای قدیمی در جنوب میدانگاهی فرحزاد است. زورخانه‌ای که همه بومی‌های فرحزاد از آن خاطره دارند و تا چشم کار می‌کند روی در و دیوارش عکس‌های یادگاری دیده می‌شود.

عموحیدر

همشهری آنلاین/ زهرا کریمی: هرچند که به گفته اهالی دیگر خبری از آن رفت و آمدهای سابق نیست اما هنوز صدای کباده، میل، سنگ و تخته شنو شنیده می‌شود.

«مصطفی لآلی» جانشین شورایار محله فرحزاد با شناختی که از این زورخانه در محله‌اش دارد می‌گوید: «زورخانه شهدای فرحزاد بیش از نیم قرن و شاید بیشتر از یک قرن قدمت دارد. قدیمی‌ها می‌گفتند گود این زورخانه زمینی خاکی بود. سال 1362 بنای قدیمی توسط شهردار وقت بازسازی شد و حدود 7 سال پیش بنای قدیمی به‌طور کامل تخریب و دوباره ساخته شد. همیشه در عبور از دیوار زورخانه از گود آن نوای ذکر علی علی شنیده می‌شود. پیشکسوتان بزرگی از اینجا به مسابقات قهرمانی راه یافتند و جوایز قهرمانان بسیاری را از آن خود کردند. نام زورخانه شهدای فرحزاد بارها در بین سایر زورخانه‌های تهران خوش درخشیده است.»

او می‌گوید: «عمو حیدر و پسرش سال‌ها اینجا قهرمان‌پروری کردند. همیشه یاد آنها را با خاطره‌هایشان زنده نگه می‌داریم. چند سالی است که حمید فرحزادی از پیشکسوتان معروف راه آن عزیزان را ادامه می‌دهد.» 

کد خبر 533355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha