بسیاری از افراد به دلیل ماسک زدن مداوم برای مدت زمان طولانی دچار مشکلات پوستی و ظهور جوش و آکنه روی صورت خود می‌شوند. اما با چند ترفند ساده می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد.

ماسك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وجود پوشش‌های سخت یا استفاده از وسایل محافظ بر روی صورت می‌تواند باعث بروز جوش شود. ماسک می‌تواند با فشار آوردن بر روی پوست فولیکول‌های پوست را تحریک کند و باعث ایجاد آکنه شود. وقتی از ماسک استفاده می‌کنیم هوای کمتری به پوست ما می‌رسد و میزان گرمایی که پوست احساس می‌کند بیشتر شده و تعریق بیشتر می‌شود؛ در نهایت جوش زدن صورت هم به سبب آن افزایش می‌یابد.

۱- از ماسک مناسب استفاده کنید.

ماسک‌های پارچه‌ای و نخی کمتر از بقیه ماسک‌ها باعث تحریک پوست می‌شوند و تشدید گرما و رطوبت در آنها کمتر است.

۲- تنظیم سفتی کش و بندهای ماسک اهمیت زیادی دارد.

ماسک باید به درستی و محکم روی دهان و بینی شما را بپوشاند؛ فشار بیش از حد باعث تحریک بیشتر پوست می شود.

۳- بهداشت ماسک زدن را جدی بگیرید.

مهم‌تر از جنس ماسک، بهداشت آن است. اگر یک ماسک را مدام مورد استفاده قرار می دهید و تعویض نمی‌کنید؛ بدترین آسیب را به پوست شما می‌رساند. ماسک پارچه‌ای خود را هر روز بشویید و بهتر است بعد از چند ساعت ماسک خود را با ماسک تمیز دیگری تعویض کنید.

۴- از پاک کننده‌های صورت که باعث خشکی صورت نمی‌شود استفاده کنید.

محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی هستند مثل پارابن و پلی اتیلن را انتخاب نکنید. از ماسک‌های خانگی برای تمیز کردن پوست مانند سرکه سیب و روغن نارگیل استفاده کنید که پوست را از خارش و خشکی حفظ  و در برابر باکتری‌ها محافظت کند.

۵- از آرایش کردن زیر ماسک خودداری کنید.

آرایش در زیر ماسک سبب افزایش و تجمع باکتری‌ها در منافذ پوست و ایجاد آکنه می‌شود.

استفاده از رویکردهای مناسب و طبیعی برای پیشگیری و درمان آکنه موثر خواهد بود. در صورت امکان پوست خود را تمیز، مرطوب و بی‌آرایش نگه دارید. همچنین رژیم غذایی خود را از قلم نیندازید، پروبیوتیک مصرف کنید و هرگز ماسک آلوده و استفاده‌شده را به صورت خود نزنید.

کد خبر 532933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha