معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس برآورد و تخمین حاصل از یک مطالعه، حدود ۲۵ میلیون ایرانی با ویروس کرونا تماس داشته و ایمنی در حد واکسن به‌ دست آورده‌اند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر رضا ملک‌زاده گفت: تا به حال ثابت شده که ایمنی این افراد پایدار است؛ به عبارتی این افراد مانند کسانی هستند که واکسن زده‌اند یا حتی نسبت به تزریق واکسن، ایمنی بیشتری پیدا کردند.

وی با تاکید بر این‌که تماس این تعداد هموطن با ویروس، تخمینی بر اساس یک پژوهش است، گفت: این کار پژوهشی روی حدود ۱۰ هزار نفر در ۱۳ تا ۱۴ استان انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این مطالعه در فروردین ماه در کشور انجام شده و ما شبیه این مطالعه را در شهریور ماه امسال انجام می‌دهیم تا دقیقا اعلام می‌کنیم کسانی که با بیماری تماس داشتند، چه تعداد هستند.

ملک‌زاده بیان داشت: این کار در سایر کشورها هم انجام می‌شود؛ به طور مثال تخمین زده می‌شود ۱۲۰ میلیون آمریکایی تاکنون با کرونا تماس پیدا کرده‌اند.

وی بیان داشت: آماری که خدمت رئیس‌جمهوری ارائه کردیم و ایشان اعلام کردند، آمار افرادی است که تخمین زده می‌شود در کشور با کرونا تماس پیدا کرده و ایمنی به دست آورده‌اند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: معنای این آمار، افرادی که بر اثر کرونا بیمار شدند، نیست. آمار مربوط به بیماران و جزئیات آن از جمله فوت‌شدگان و بهبودیافتگان را مرتب وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

ملک‌زاده افزود: این آمار تخمینی از ایمنی یافتگان است که بر اساس کار پژوهشی اعلام شده تا مشخص شود چه درصدی از ایرانیان با ویروس تماس پیدا کرده‌اند. اکثر قریب به اتفاق کسانی که با ویروس تماس پیدا می‌کنند، بدون علامت هستند و بیمار نمی‌شوند.

  • ۵۰ درصد افرادی که با بیماری کرونا تماس داشتند، هیچ علامتی ندارند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: از هر هزار نفری که با ویروس کرونا در تماس هستند، حدود ۵۰۰ نفر اصلا علامتی ندارند و ۳۵۰ نفر ممکن است حالتی نظیر سرماخوردگی خفیف داشته باشند.

ملک‌زاده ادامه داد: همچنین ۱۵۰ نفر از هزار نفر حال شان بدتر می‌شود و درصدی از آنان در بیمارستان‌های کشور بستری می‌شوند تا مداوا شوند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تعدادی که بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان‌های ما بستری شدند تا الان به حدود ۳۵۰ هزار نفر رسیده‌اند. آنان فقط بخشی از افرادی هستند که با این بیماری تماس پیدا کردند.

  • مردم همچنان ماسک بزنند

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد که ایمن شدن این تعداد ایرانی در برابر ویروس کرونا به این معنی نیست که آنان نباید ماسک بزنند یا نباید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، هیچ علامتی ندارند، میزان انتقال آنان از افراد بیمار، بیشتر است. لازم است این افراد علاوه بر ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و در تجمعات شرکت نکنند.

کد خبر 532743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha