عضو فراکسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: اگر مردم نسبت به دستمزد بازیکن در باشگاه اطلاع نداشته باشند، تهمت‌ها و شایعات زیاد می‌شود. هرچه این تهمت‌ها و شایعات زیادتر شود، امنیت روانی جامعه به هم می‌ریزد و در این صورت مشکلات مختلفی در پی خواهد داشت.

جواد نیک بین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا؛ جواد نیک‌بین نماینده کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن و عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با شفافیت در میزان درآمد و قرارداد ورزشکاران گفت: اگر قرار باشد ورزش کشورمان پیشرفت کند، اولا باید به سمت بومی گزینی برویم، یعنی وابستگی ما به مربی‌های داخلی زیادتر شود.

البته باید از تجربه و تخصص مربیان خارجی هم استفاده کنیم اما هزینه اول را باید روی مربیان داخلی بگذاریم. نکته دوم اینکه دستمزد مربیان، فدراسیون، باشگاه‌ها و بازیکنان بدون استثناء باید شفاف باشد. قطعا اصل شفافیت فساد ستیز است یعنی هر چه در عرصه‌های مختلف شفافیت ایجاد کنیم، فساد در کشور قطعا کمتر خواهد شد. نه فقط دستمزد بازیکنان، باشگاه‌ها و مربیان بلکه حقوق مسئولین کشور نیز باید شفاف‌سازی شود.

او ادامه داد: اگر وارد بحث شفافیت در بخش حقوق و دستمزدها شدیم، حتما باید این نسبت به همه مسئولین و مدیران نظام باشد چون ما تا از مدیران حاکمیتی نظام، شفافیت را شروع نکنیم هیچ‌وقت در بخش شرکت‌ها و باشگاه‌های خصوصی کشور شفافیت ایجاد نمی‌شود. اگر شفافیت در ورزش داشته باشیم می‌توانیم از بازیکنان بیشتر و بهتری در باشگاه‌های مختلف استفاده کنیم.

هم نارضایتی از بین می‌رود یا حداقل کمتر می‌شود. همچنین اگر مردم نسبت به دستمزد بازیکن در باشگاه اطلاع نداشته باشند، تهمت‌ها و شایعات زیاد می‌شود. هرچه این تهمت‌ها و شایعات زیادتر شود، امنیت روانی جامعه به هم می‌ریزد و در این صورت مشکلات مختلفی در پی خواهد داشت.

نیک‌بین در خصوص حذف مالیات شرکت‌هایی که در ورزش سرمایه‌گذاری کردند، اظهار کرد: نظام مالیاتی کشور به‌طور کلی باید تغییر کند. نظام مالیاتی در کشور اشتباه است و حداقل اشتباه اجرا می‌شود. شرکت‌ها یا افراد حقیقی و حقوقی که باید مالیات بدهند، مالیات پرداخت نمی‌کنند اما آن جاهایی که نباید مالیات بگیرند یا حداقل کم بگیرند، سفت و سخت مالیات‌هایشان را می‌گیرند که این اشتباه است. به‌عنوان مثال از تولیدکننده‌ها مالیات زیاد می‌گیریم اما از آن طرف شرکت‌های نفتی و وابسته به صاحبان زر و زور در کشور مالیات حداقلی می‌دهند.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: برای شرکت‌های خصوصی که آورده ارز به کشور و ارز آوری دارند و باعث نشاط و شادابی عموم مردم می‌شوند، باید در نظام مالیاتی یک دستورالعمل خاص یا معافیت مالیاتی قرار داد تا بتوانند شفاف هم بازیکنان بهتری جذب کنند و هم از لحاظ اقتصادی برای آن‌ها تاثیر داشته باشد تا در باشگاه‌های ورزشی سرمایه‌گذاری کنند.

او در انتها بیان کرد: نگاه درست به ورزش کشور، نگاه صنعتی است. ما باید به ورزش یک نگاه صنعتی داشته باشیم. گذشته از اینکه بعضی از رشته‌ها یک تفریح و ورزش همگانی هستند، اما برخی از ورزش‌ها یک صنعت است، یعنی خروج و ورود ارز به کشور دارند. ما باید به ورزش نگاه صنعتی داشته باشیم.  

کد خبر 532130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha