شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

اخیرا دردهای عضلانی یکی از علائم ابتلا به کرونا شناخته شده است، اما به گفته متخصصان درد عضلانی به تنهایی نشانه‌ای از ابتلا به کرونا به شمار نمی‌رود و لازم نیست تنها با دیدن این عارضه به مراکز درمانی مراجعه کنیم.

دردهای عضلانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صادق گودرزی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: این روزها بسیاری از افراد به دلیل خستگی، تعریق زیاد و قرار گرفتن در برابر وسایل سرمایشی، خستگی، کمبودهای ویتامین و غیره احساس درد عضلانی دارند که نمی‌تواند به تنهایی علامت ابتلا به کرونا باشد و لازم نیست به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در صورت احساس درد عضلانی باید افراد استراحت کرده و هر گونه فشار عصبی و استرس را در خود کنترل کنند و تغذیه درست شامل میوه‌ و سبزی، پروئین، لبنیات و غیره داشته باشند و نگرانی به خود راه ندهند.

وی تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، کوفتگی عضلات یا بدن، سردرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، حالت تهوع یا استفراغ و اسهال را از علائم جدی ابتلا به ویروس کرونا دانست و بیان کرد: هنوز واکسنی برای پیشگیری از کرونا تولید نشده است به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم از حضور در مهمانی‌های بزرگ و تجمعات انبوه خودداری کنند، با افراد مریض یا دارای علائم تماس نزدیک برقرار نکنند و تا دو متر از آن‌ها فاصله بگیرند و تا حد امکان در خانه بمانند و به خصوص اگر خطر بروز بیماری جدی در آن‌ها بالاست بین خود و دیگران (تا دو متر) فاصله ایجاد کنند.

این پزشک ادامه داد: دست‌های خود را به طور مرتب به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید یا از مایع ضدعفونی‌کننده حاوی الکل ۷۰ درصد استفاده کنید. در مکان‌های عمومی مانند خواربارفروشی که دوری از تماس نزدیک با دیگران دشوار است ماسک بزنید و بهتر است از ماسک پارچه‌ای غیرجراحی استفاده کنید.

به گفته گودرزی، هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با آرنج یا دستمال بپوشانید، دستمال آلوده را دور بیندازید و فورا دستان خود را بشویید، به چشم، بینی و دهان دست نمالید و در صورت ابتلا به بیماری ظرف، لیوان، حوله، وسایل خواب و سایر موارد خانگی را از دیگران جدا کنید.

وی افزود: مردم باید از انجام کارهای غیر ضرور در خارج از خانه و حضور در مکان‌های پرازدحام جلوگیری کنند و از برقرار ارتباط‌های مستقیم و دست دادن در برخوردها خودداری کنند، زیرا مهم‌ترین اقدام برای مقابله با این ویروس جدی گرفتن نکات بهداشت فردی از سوی تک‌تک افراد است.

کد خبر 531973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha