تحقیقات اخیر دانشمندان از امکان انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات هوا خبر می‌دهد به همین دلیل پزشکان و کارشناسان به لزوم استفاده از ماسک به ویژه در محیط‌های بسته تاکید دارند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیدپوریا شجاعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص احتمال انتقال ویروس کوویدـ۱۹ از طریق هوا گفت: در اوایل شیوع این بیماری نوظهور، نتایج تحقیقات بر انتشار ویروس توسط قطرات آب به صورت معلق در هوا استوار بود، اما اخیرا عقیده بالغ بر ۲۰۰ نفر از دانشمندان نشان از امکان انتقال بیماری توسط ذرات هوا دارد.

وی بیان کرد: طبق نظریه اول، امکان سرایت توسط ذرات محبوس در قطرات آب پس از خروج از دهان بیمار به دنبال سرفه یا عطسه بیش از فاصله دو متری به حداقل می‌رسید و به علت داشتن وزن فرود می‌آمد. اما فرضیه جدید انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات هوا، حضور در فضاهای بسته بدون تهویه را خطرناک‌تر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این‌که یافته‌های اخیر نباید در مردم ایجاد استرس کند، توضیح داد: در صورتی که این فرضیه به طور کامل اثبات شود، همچنان با ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی می‌توان از انتقال بیماری جلوگیری کرد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در همه مکان‌های عمومی به مردم توصیه کرد در فضاهای بسته حداقل توقف را داشته باشند.

کد خبر 531887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha