تریال‌کاران تیم ملی برای ضبط برنامه‌ای ورزشی نمایشی سراغ سرای سعدالسلطنه رفتند و بدون توجه به ضوابط میراث فرهنگی برنامه اجرا کردند.

دوچرخه سوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تصاویر منتشرشده در صفحه اینستاگرامی روابط عمومی هیات دوچرخه‌سواری استان قزوین نشان می‌دهد که به تریال‌کاران تیم ملی اجازه داده شده بود با هر وسیله‌ای از گنبد سرای سعدالسلطنه بالا بروند! تصاویر نشان می‌دهند علاوه بر انجام حرکات آکروباتیک با دوچرخه تِریال، ۷ نفر از تریال‌کاران تیم ملی روی گنبد سعدالسلطنه می‌روند. به نظر می‌رسد این اقدام آن‌قدر شوک‌برانگیز بوده که حتی برخی فعالان این رشته‌ ورزشی نیز نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.

آنها هدفشان از برگزاری این برنامه را به تصویر کشیدن و معرفی انواع فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها، ورزش‌های جذاب و هیجان‌انگیز و زمینه‌سازی برای گرایش جوانان اعلام کرده‌ بودند، اما به نظر می‌رسد برای حفاظت از بناهای تاریخی انگیزه‌ای ندارند، به گونه‌ای که به راحتی اجازه می‌دهند هر کس با هر وسیله‌ای از آثار تاریخی بالا برود.

شاید بتوان گفت حتی در تقلید از اجراهای کشورهای دیگر هم که شده، اجرای این برنامه که با حرکات آکروباتیک در فضای این محوطه تاریخی همراه بود، آسیبی به این محوطه و سرای تاریخی وارد نمی‌کند، اما آیا بالا رفتن از گنبد یک اثر تاریخی آن ‌هم با دوچرخه، عملی درست و در راستای حفاظت از آثار تاریخی است؟!

چند ساعت بعد از منتشر شدن این تصاویر و سیل اعتراضات به عملکرد این گروه ورزشی، شهرداری قزوین نیز متنی در قالب جوابیه در فضای مجازی و در صفحه شهرداری قزوین منتشر کرد. در بخشی از این متن آمده است: «شهرداری قزوین اقدام گروه مذکور را کاملا اشتباه خوانده و به عوامل اجرایی و نظارتی ذی‌ربط در شهرداری تذکرات لازم را صادر و اعلام کرد که این گونه اقدامات در صورت تکرار، نابخشودنی است و برخوردهای لازم بر اساس موازین قانونی صورت خواهد پذیرفت.»

نکته جالب توجه این است که در آخرین بخش این متن تاکید شده که مجوز حضور تریال‌سواران ملی‌پوش در سرای سعدالسلطنه پیش از این نیز در سال ۱۳۹۱ و در هفته قزوین صادر شده بود تا به انجام حرکات نمایشی بپردازند.

کد خبر 531853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گیو صادقی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    6 0
    من خودم قزوینی ام اجازه نمیدم هر كي بیاد بی احترامی کنه به اثار فرهنگی یه ما