معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد ۱۳۲ پروژه گردشگری با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر در استان آماده بهره‌برداری است و به زودی افتتاح می‌شود.

بومگردی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا حسن‌پور با بیان اینکه این تعداد پروژه تا پایان سال به ۱۵۰ پروژه قابل افزایش است، افزود: پروژه های گردشگری یادشده با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده که این طرح‌ها شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، واحدهای پذیرایی، سفره خانه سنتی، واحد بومگردی و مجتمع گردشگری است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۰ پروژه گردشگری در گیلان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر در حال اجر است تصریح کرد: برآورد حجم سرمایه گذاری برای پروژه های یادشده ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

حسن پور بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون  با ۴۰ پرونده تقاضای ایجاد تاسیسات گردشگری موافقت و برای  ۲۵ پرونده موافقت اصولی صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی پرونده‌ها و متقاضیان دریافت پروانه بهره‌برداری یا تکمیل پروژه های درحال اجرا حدود ۳۵ تاییدیه صدور پروانه بهره برداری از سوی این معاونت صادر شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ضمن اعلام حمایت این اداره کل از طرح‌های مرتبط گفت: از کلیه طرح‌های بوم گردی، تاسیسات گردشگری و راه‌اندازی، توسعه و تجهیز کارگاه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری توسط هنرمندان صنایع دستی استقبال می‌شود.

کد خبر 531839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha