«مری ترامپ»، برادرزاده دونالد ترامپ در کتاب «خیلی زیاد و همیشه ناکافی؛ چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را پدید آورد»، به تخلف‌ها و تقلب‌های ترامپ در خانواده، فرارهای مالیاتی و بسیاری دیگر از اقداماتی پرداخته که به گفته مری، دونالد ترامپ با انجام آنها به «خطرناک‌ترین مرد روز زمین» تبدیل شده است.

مري ترامپ عموزاده دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، بمبی که خانواده عجیب‌وغریب دونالد ترامپ منتشر کرد، در اولین روز نزدیک به یک‌میلیون نسخه فروخت؛ فروشی بیشتر از کتاب‌های «باب وودوارد» روزنامه‌نگار سرشناس و «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید. «مری ترامپ»، برادرزاده دونالد ترامپ در کتاب «خیلی زیاد و همیشه ناکافی؛ چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را پدید آورد»، به تخلف‌ها و تقلب‌های ترامپ در خانواده، فرارهای مالیاتی و بسیاری دیگر از اقداماتی پرداخته که به گفته مری، دونالد ترامپ با انجام آنها به «خطرناک‌ترین مرد روز زمین» تبدیل شده است.

کاخ سفید می‌کوشید مانع از انتشار این کتاب شود اما دادگاه با این خواسته ترامپ مخالفت کرد. براساس اعلام مؤسسه انتشاراتی آمریکایی «سایمون و شوستر» نسخه‌های چاپی، صوتی و اینترنتی این کتاب در روز اول حدود ۹۵۰ هزار نسخه فروخت که رکوردی برای این مؤسسه محسوب می‌شود. مری ترامپ که روان‌شناس است، در این کتاب موضوعات جنجالی حقوقی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، مطرح کرده و به‌همین‌دلیل کاخ سفید و وکلای ترامپ سعی می‌کردند مانع از انتشار کتاب شوند. از جمله موضوعاتی که مری ترامپ به آن پرداخته ماجرای بخشی از اموال خاندان ترامپ است.

مری ترامپ ادعا کرده که «دونالد ترامپ به‌همراه خواهرش قبل از مرگ برادر بزرگ‌ترشان، او را فریب داده‌اند و اموال او را تصاحب کرده‌اند. ترامپ و خواهرش اجازه نداده‌اند سهم چندانی از اموال پدر به فرزندانش برسد».

او همچنین در بخش دیگری از کتابش گفته دونالد ترامپ به فردی پول داده تا به‌جای او در آزمون اس‌ای‌تی شرکت کند؛ آزمونی که یکی از پیش‌نیازهای ورود افراد به دانشگاه در آمریکا به ‌شمار می‌رود. مری ترامپ ۵۵‌ساله دختر «فرد ترامپ»، برادر بزرگ دونالد ترامپ که در سال ۱۹۸۱ فوت کرد، در سایت انتشارات سایمون و شوستر، این‌گونه توصیف شده است: «تنها عضو خانواده که مصمم است حقایق را درباره قوی‌ترین و مخرب‌ترین خانواده دنیا افشا کند».

مری ترامپ هفته گذشته و در گفت‌وگوهایی که با رسانه‌های مختلف آمریکا انجام داد، گفت: «الفاظ نژادپرستانه از تکیه‌کلام‌های دونالد ترامپ است، به‌طوری‌که اگر در کنار دونالد حضور داشته باشید، شنیدن الفاظ و عبارت‌های نژادپرستانه از او بسیار عادی به‌ شمار می‌رود».

مری ترامپ که دکترای روان‌شناسی بالینی دارد، درباره دلیل انتخاب چنین عنوانی برای کتاب خود می‌گوید: «برای عمویم دونالد هیچ‌وقت هیچ‌چیز کافی نیست. او تمام خصوصیات یک فرد خودشیفته را در خود دارد. خودبینی و خودشیفتگی او چیزی بسیار شکننده است و می‌خواهد این ویژگی هر ‌لحظه از سوی خود یا اطرافیانش تقویت شود. اما واقعیت این است که او در عمق وجودش آن چیزی نیست که ادعا و تظاهر می‌کند و خودش هم به آن واقف است».

مری ترامپ در بخش‌هایی از کتاب خود می‌نویسد: «ترامپ در نوجوانی و جوانی تحت تأثیر فرد ترامپ سینیور، پدرش قرار داشت. پدربزرگم با پدرم که پسر ارشد او بود، رفتاری سختگیرانه داشت و قصد داشت پس از او اداره شرکت خانوادگی فعال در زمینه ساختمان‌سازی و املاک را بر عهده بگیرد؛ اما به این دلیل که پدرم در اداره شرکت ناتوان نشان داد، پدربزرگم چاره‌ای نداشت مگر اینکه شرکت را به پسر دومش، دونالد بسپارد و این بدترین اتفاق ممکن بود؛ چراکه در اواخر دهه ۸۰ وضعیت کسب‌وکار ما به وخامت گرایید و فرد ترامپ مجبور شد در کارهای شرکت دخالت کند، اما دیگر دیر شده بود و هیولای ترسناک دونالد ترامپ دیگر بیدار و آزاد شده بود».

مری ترامپ درباره دلایل انتشار این کتاب و اسنادی که قبل از انتشار کتاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد، می‌گوید: «اسناد مالیاتی را در اختیار روزنامه نیویورک‌تایمز قرار دادم و این روزنامه گزارش مفصل چندصفحه‌ای درباره درباره طرح‌ها و اقدامات مالیاتی مشکوک دونالد ترامپ در دهه ۱۹۹۰ از جمله موارد واضح و روشن تقلب به‌منظور افزایش ثروتی که از والدینش به ارث برده بود، منتشر کرد». مری ترامپ می‌گوید در ماه‌های ابتدایی ریاست‌جمهوری ترامپ قصد چنین اقداماتی را نداشت و حتی با اکراه تماس خبرنگاران برای گفت‌وگو درباره سوابق خانوادگی ترامپ را پاسخ می‌داد؛ اما ناهنجاری‌های ترامپ و اقدامات عجیب‌وغریب و گاه ترسناک او در مقام ریاست‌جمهوری، مری را متقاعد کرد که باید اقدام به افشاگری درباره دونالد کند.

رسانه‌ها احتمال می‌دهند این کتاب و افشاگری‌های خانوادگی‌ای که در آن ذکر شده، موقعیت دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری را متزلزل‌تر کند اما با نگاهی به واکنش‌ها به انتشار کتاب‌های خاطرات مقام‌های پیشین کاخ سفید که اغلب از سوی نخبگان و رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت و افکار عمومی چندان توجهی به آن نکردند، این‌بار هم بعید به نظر می‌رسد که این کتاب هم با وجود پرفروش‌بودن تأثیری بر افکار عمومی و حامیان ترامپ داشته باشد.

کد خبر 531761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha