کتاب افشاگرانه و جنجالی «بسیار زیاد و هرگز کافی نیست» نوشته دکتر مری ترامپ، برادرزاده رئیس جمهوری آمریکا در نخستین روز انتشار حدود یک میلیون نسخه فروخت.

مري ترامپ عموزاده دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «بسیار زیاد و هرگز کافی نیست: چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را خلق کرد» که به دانلد ترامپ اشاره دارد، روز سه‌شنبه به بازار آمد و ۹۵۰ هزار نسخه فروخت. این فروش شامل نسخه‌های کاغذی، نسخه‌های پیش‌فروش، نسخه‌های الکترونیکی و کتاب صوتی هم می‌شود.

بنگاه نشر سایمن اند شوستر به عنوان ناشر «بسیار زیاد و هرگز کافی نیست» اعلام کرد پس از آنکه تلاش‌های رابرت ترامپ (برادر رئیس جمهوری آمریکا) برای جلوگیری از انتشار کتاب به جایی نرسید، یک قاضی آمریکایی به نفع خانم ترامپ و ناشر کتاب او رای داد. به این ترتیب، «چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را خلق کرد» توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب آمازون را هم با قدرت تمام از آن خود کند. این یک رکورد تازه برای سایمن اند شوستر بود که دفتر مرکزی آن در نیویورک است.

دکتر مری ترامپ در کتاب افشاگرانه واقعیت‌های عجیب و تکان‌دهنده از روابط میان اعضای خانواده ترامپ برملا کرده است. از جمله اینکه پدرش فرد ترامپ جونیر با بی‌توجهی پدربزرگ یعنی فرد ترامپ در دام مواد مخدر و الکل اسیر شد و کسی از برادران و خواهران به دادش نرسید. دانلد ترامپ هم با اینکه کوچک‌تر از فرد جونیر بود اما تمام دارایی‌ها و تجارت خانوادگی را به نام خود زد و حتی فرزندان برادر فقیدش را از ثروت صدها میلیون دلاری محروم کرد.

خانم ترامپ نویسنده، رانشناس و تاجر ۵۵ ساله آمریکایی است و تا پیش از نوشتن کتاب «چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را خلق کرد» چندان نامی از او در رسانه‌ها به میان نیامده بود. مری ترامپ در چند روز اخیر و با حکم دادگاه چند گفتگوی جنجالی با رسانه‌ها داشته و مدعی شده است عمویش باید به دلیل نداشتن شایستگی و خطرناک بودن زودتر از مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا کناره‌گیری کند یا کنار گذاشته شود.

او روز پنجشنبه در گفتگو با واشنگتن پست آقای دانلد ترامپ آشکار یک «نژادپرست» معرفی کرد و افزود: «شنیدن عبارت‌های نژادپرستانه و یهودستیزانه در خانواده ما بسیار عادی بود. من خودم بارها این واژه‌های یهودستیزانه را از زبان عمویم شنیده بودم و گمان نمی‌کنم کسی با دانستن این نکته امروز غافلگیر شود. همه دیگر می‌دانند و می‌بینند که او چقدر نژادپرست است.»

برخی اعضای خانواده ترامپ در تلاش برای به دست آوردن دل رئیس جمهوری آمریکا کوشیدند علاوه بر جلوگیری از انتشار کتاب، مانع گفتگوهای مری ترامپ درباره کتاب هم بشوند اما دستور توقف موقت برادرزاده دانلد ترامپ از حرف زدن روز دوشنبه برداشته شد و شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف مصاحبه‌هایشان را با نویسنده «بسیار زیاد و هرگز کافی نیست» منتشر کردند.

کد خبر 531647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 0
    ترامپ کرگدنی ه که کک ش نمیگزه. الان به فکر درصد خودش از سود برادر زاده اشه