مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش جزئیات استخدام ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش را تشریح کرد.

معلم

به گزارش همشهری آنلاین، یارمحمد حسین بر با بیان اینکه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس در ۱۳ شهریور ۹۷ ابلاغ شد گفت: بر اساس آن قانون مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم همه مشمولان را جذب کنیم. 

وی افزود: چهارگروه داشتیم که از بین آنها آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بر اساس متن قانون و آیین نامه اجرایی ملزم به شرکت در یک آزمون داخلی هستند که این آزمون هفته گذشته برگزارشده و بعد از اعلام نتیجه بر اساس ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده و همچنین امتیازات کسب شده جذب خواهند شد. 

به گفته مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته شدگان طبق آیین نامه اجرایی باید یک دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند: از قبل فرم امتیازبندی را تنظیم و به استانها ارسال کردیم که امتیازات نیروهای حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی بر اساس قانون که در دانشگاه فرهنگیان بر اساس قانون محاسبه و لحاظ می‌شود. 

حسین‌بر افزود: سابقه همکاری با آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس و ... در امتیاز بندی لحاظ می‌شود.

وی درباره تعداد معلمان حق‌التدریس که اکنون در آموزش و پرورش تدریس می‌کنند اظهار کرد: ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر از همکارانمان جزو این گروه‌ها هستند که با ما همکاری می کنند و بر اساس قانون تفسیری که اخیرا مصوب شد ۳۰ هزار نفر دیگر به این دامنه اضافه خواهد شد که ما تا دوسال دیگر علاوه بر جذب این ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر، طی مجوزهایی که دریافت خواهیم کرد این تعداد را هم جذب می کنیم. 

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تا آخر سال ۱۴۰۰ مکلف به جذب این گروه هستیم.

وی در ارتباط با شبکه خبر با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۳ هزار نیروی حق التدریس آزاد ما را آموزشیاران نهضت سوادآموزی تشکیل می‌دهند که در آزمون اخیر هم شرکت کردند گفت: ۲۴ هزار نفر از آموزشیاران در آزمون اخیر شرکت کردند و هر میزان از آنها که حدنصاب را کسب کنند وارد دوره های آموزشی می شوند و محدودیتی برای پذیرش از این بابت نداریم.

کد خبر 531233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha