رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، شرط حضور معلمان را در کلاس‌های مدارس غیردولتی از سال ۱۴۰۰ بیان کرد.

مجتبي زيني‌وند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات و فعالیت‌های سازمان در سال گذشته به بحث بالندگی و توانمندسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و حین خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی در سال گذشته به صورت آزمایشی شروع شد و امسال تحت عنوان بسته تحولی، برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در این خصوص انجام شده است و کلیه معلمان دوره ابتدایی و معلمان متوسطه دوره اول که از طرح آزمایشی جا مانده‌اند امسال در این طرح شرکت می‌کنند. سال آینده معلمان دوره دوم متوسطه نیز در دوره‌های توانمندسازی شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ کلیه معلمان مدارس غیردولتی که در کلاس حضور پیدا می‌کنند باید موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شده باشند.

زینی‌وند آموزش‌های فوق را در دو مرحله آموزش آنلاین و آموزش حضوری عنوان کرد و افزود: با هماهنگی‌های موسسان و حمایت‌هایی که مدیران کل آموزش و پرورش داشتند مقدمات برگزاری این دوره‌ها فراهم شده و آموزش‌های آنلاین از شنبه آینده شروع خواهد شد تا متناسب با هدف‌گذاری‌هایی که داشتیم کار انجام شود.

وضعیت مطلوب آموزش مدارس در دوران کرونا

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: در ایامی که به علت شیوع ویروس کرونا مدارس و مراکز غیردولتی نیز تعطیل بودند، بسیاری از موسسان و مدیران غیردولتی، همان‌طور که چندین بار وزیر هم اظهار رضایت کرده، برای آموزش‌های مجازی برنامه‌ریزی خوبی کردند و توانستند فضا و موقعیتی را که می‌توانست یک تهدید جدی باشد به فرصت تبدیل کردند و از آن برای ارتقای وضعیت آموزشی و پرورشی مدارسشان بهره گرفتند.

زینی‌وند افزود: دغدغه‌های وزیر آموزش‌وپرورش برای عبور از شرایط و حمایت مدارس غیردولتی در ستاد مقابله با کرونا سبب شد بتوانیم مکاتباتی با رئیس دولت و معاونینشان داشته باشیم و موفقیت‌های خوبی حاصل کنیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های وزیر توانستیم تنها جایی در دولت باشیم که به کلیه پرسنل اعم از پرسنل بیمه‌شده و پرسنل غیربیمه تسهیلات پرداخت می‌شود. در همین زمینه وزارت کار سامانه جداگانه‌ای به نام کارا تعریف کرد و در آن سامانه نیروهای مدارس غیردولتی تایید شدند و از آن طریق معرفی برای وام شروع شد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز این نشست را خوب و مفید دانست و توضیح داد: در این فرصت، مراتب قدرشناسی خود از خدمات و تلاش‌های مجموعه مدارس و مراکز غیردولتی را اعلام کرده و آرزوی موفقیت دارم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که مدارس غیردولتی با کارکردهای خود از خود محافظت می‌کنند و به وسیله آن پایدار خواهند بود ادامه داد: لذا هرقدر متنوع‌تر، بهتر، دقیق‌تر، وسیع‌تر و تاثیرگذارتر باشد، پایداری آن بیشتر خواهد بود.

حاجی میرزایی افزود: سیاست ما حمایت از مدارس دولتی و غیردولتی است. حمایت، هدایت و نظارت رکن فعالیت‌های ما و الگوی تعاملات ماست و همچنان روی آن مصر هستیم.
 

کد خبر 535495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha