ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد عده‌ای ماسک‌های استفاده شده را بازیافت می‌کنند و دوباره می‌فروشند. معاون بهداشت وزیر بهداشت به این موضوع واکنش نشان و خبرنگار صدا و سیما نیز به محل مورد نظر رفت و گزارشی تهیه کرد. ماجرا را در ادامه بخوانید.

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد عده‌ای ماسک‌های استفاده شده را از سطل‌های زباله جمع‌آوری می‌کنند و پس از شستن و اتو زدن آنها، در بسته‌بندی جدید دوباره به فروش می‌رسانند.

► ویدئو منتشر شده از این کارگاه را می‌توانید در ادامه ببینید. (ویدئو |‌ ماسک‌ها را قبل از دور انداختن حتما پاره کنید)

این ویدئو واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت و موجی از نگرانی و ابراز تاسف به راه افتاد. پس از این‌ جنجال، گزارشگر صدا و سیما به محل مورد نظر واقع در خیابان پیروزی کوچه خلیلی رفت و به این شایعات پایان داد. البته بنا به گفته گزارشگر سازمان، صاحب این کارگاه تولیدی در دقایق پایانی قرار مصاحبه را لغو کرد و حاضر به مصاحبه نشد! در این گزارش علت مصاحبه نکردن صاحب ماسک‌های زیر آوار مانده که در ویدئو زیر مشروح آن را خواهید دید، صرفا «پاره‌ای معذورات» عنوان شده است!

► گزارش صدا و سیما در ویدئو زیر قابل مشاهده است.

البته ماجرا به اینجا ختم نشد و علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: این موضوع صحت ندارد و هر چیزی که در زباله پیدا شود قطعا قابل استفاده نیست. علیرضا رئیسی با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش ماسک‌های بازیافتی گفت: اصلا چنین چیزی درست نیست و کشور ما نیاز به بازیافت زباله‌ ماسک ندارد، شاید توصیه اصلی که بتوان آن را انجام داد این است که افراد خودشان در خانه ماسک ساده‌ پارچه‌ای تولید کنند.

وی ادامه داد: نکته‌ دوم این است که اگر می‌خواهند ماسکی هم بخرند باید از جاهایی خریداری کنند که نسبت به خرید آن اطمینان وجود داشته باشند، نباید از جاهای غیر مطمئن مثل دستفروشان ماسک تهیه کرد.

رئیسی گفت: این شایعه در فروردین ماه هم که ماسک کم شده بود در کشورهای دیگر وجود داشت که ماسک‌ها را تمیز و اتو می‌کنند. از آنجا که همیشه در این شرایط سعی می‌کنند تیری هم به کشور ما بزنند گفته شد بعد از اینک ماسک‌ها آماده شد به کشور ایران ارسال کردند که این هم جزو همان شایعات عجیب و غریبی بود که وجود داشت، پس بنابراین این موضوع صحت ندارد و هر چیزی که در زباله پیدا شود، قطعا قابل استفاده نیست.

کد خبر 531022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha