مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از تکمیل عملیات سازه‌ای پل کندروی جنوب به شمال تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم (سه راه باقرشهر) خبر داد.

عمليات عمراني فاز دوم تقاطع سه راه باقرشهر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، طرح احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم علاوه بر یک پل روگذر جنوب به غرب، شامل یک زیرگذر غرب به شرق و ۲ دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است و بهره‌برداری از آن علاوه بر تسهیل ترافیک معابر برون شهری، باعث کاهش مشکلات ترافیکی شهروندان ساکن در محدوده باقرشهر خواهد شد. 

فاز نخست پروژه تقاطع سه راه باقرشهر که یک تقاطع غیرهمسطح نزدیک بهشت زهرا(س) است ۲۱ اسفند ۹۷ با حضور پیروز حناچی شهردار تهران به بهره‌برداری رسید. آنچه در قالب فاز نخست پروژه به بهره‌برداری رسید، شامل پل روگذر جنوب به غرب و پل کندروی شمال به جنوب تقاطع (سقف زیرگذر) بود. شهردار تهران هزینه تقریبی پروژه را ١٧ میلیارد تومان خوانده و گفته بود: «این پروژه هنوز تکمیل نشده است، اما مرحله مهمِ آن که پلِ چپ‌گرد از جاده‌قدیم قم است، افتتاح می‌شود. با افتتاح این پل، یکی از گره‌های اصلی باز می‌شود.»

به گزارش همشهری آنلاین، اکنون علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از تکمیل عملیات سازه‌ای پل کندروی جنوب به شمال تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم (سه راه باقرشهر) خبر داده و گفته است: پل کندروی جنوب به شمال تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم دارای ۲ خط عبوری بوده و طول آن به ۲۴ متر می‌رسد. در حالی که اجرای عملیات نصب قرنیز در این پل فلزی به اتمام رسیده است، اجرای سایر اقدامات تکمیلی از قبیل نصب هندریل و روکش آسفالت ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش‌های فاز دوم پروژه احداث تقاطع سه راه باقر شهر، از پیشرفت ۶۸ درصدی عملیات اجرایی دوربرگردان جنوب به جنوب تقاطع خبر داد و با بیان اینکه ادامه عملیات اجرایی این پل دوربرگردان مستلزم اجرای عملیات انحراف ترافیک است، یادآور شد: ادامه عملیات احداث دوربرگردان شمال به شمال نیز مستلزم انحراف ترافیک و رفع معارض فیبر نوری است که اقدام لازم در این زمینه در حال انجام است.

طرح احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم، علاوه بر یک پل روگذر جنوب به غرب، شامل یک زیرگذر رفت و برگشت (شرق به غرب و غرب به شرق) و ۲ دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است.

*عکاس: امیر آیرملو

کد خبر 530828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    این همه نوشتید و عکس گذاشتید ولی آخر گفته نشد این پروژه کی به طور کامل به اتمام می‌رسد.