یک متخصص پوست و مو درباره عوارض استفاده طولانی‌مدت ماسک گفت: استفاده از ماسک عوارضی برای پوست به همراه ندارد و ماسک به تنهایی نمی‌تواند سبب حساسیت پوستی شود.

کرونا - ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر نیوز، دکتر تهرانچی متخصص پوست و مو بیان کرد: استفاده طولانی‌مدت از ماسک می‌تواند باعث ایجاد تشدید آکنه شود. در حالت طبیعی این حساسیت ضرری به پوست نمی‌رساند، اما اگر از حالت طبیعی خارج شود باید به پزشک مراجعه کرد.

برخی از افراد با استفاده از ماسک دچار قرمزی شدید و یا کهیر می‌شوند و این موضوع باعث آزار آن‌ها و گاهی استفاده نکردن از ماسک می‌شود.

باید گفت که کهیر دلایل مختلفی دارد و استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد کهیر در صورت شود. برای از بین بردن این حساسیت در قدم اول می‌توان از آنتی‌هیستامین استفاده کرد و در صورت خارش زیاد حتما باید به پزشک و یا مراکز اورژانس مراجعه شود.

اگر درمان کهیر بیش از دو ماه طول کشید باید با انجام آزمایش‌ علت این حساسیت مشخص شود.

برخی از علائم پوستی نشانه کوویدـ۱۹ است برای اطمینان از این موضوع باید علائم دیگر این بیماری را در نظر داشت و اگر شکی از آن وجود داشت حتما به مراکز درمانی مراجعه شود.

اگر فردی دچار بیماری‌های زمینه‌ای باشد و پس از آن به حساسیت‌های پوستی و تب دچار شود باید برای تشخیص کرونا به پزشک مراجعه کند.

در نتیجه استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند دلیل بر حساسیت پوستی شود، حساسیت‌ها می‌تواند به دلیل استفاه از داروهای خواب‌آور، داروهای اعصاب و مُسکن‌ها باشد.

استفاده از ماسک عوارضی برای پوست به همراه ندارد، در صورتی که کش ماسک باعث تورم گوش شود باید از محلول ضدعفونی‌کننده موضعی استفاده کرد.

کد خبر 530744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha