مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد: زیان دیدگان حوادث رانندگی که خسارت بدنی و جانی وارد به آنها از طریق بیمه نامه قابل جبران نباشد، برای استفاده از اقدامات حمایتی این صندوق نیاز به استفاده از وکیل ندارند.

به گزارش بیمه مرکزی ایران،برای جبران زیان‌های بدنی وارد به اشخاص ثالث که به‌علت بیمه نبودن وسیله نقلیه، فرار کردن یا شناخته نشدن مسئول حادثه و یا خسارت‌های خارج از شرایط بیمه نامه، قابل پرداخت نباشد؛ صندوق مستقلی به نام صندوق تامین خسارت‌های بدنی تاسیس شده‌است.

قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه شخص ثالث را غیرقانونی دانسته و در ماده 7 آن اعلام شده‌است که از حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی که بیمه شخص ثالث نداشته‌باشند، از طرف ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه جلوگیری می‌شود.

این حادثه‌دیدگان، افراد درجه یک خانواده مصدومان یا وارثان قانونی متوفی این حوادث‌، بدون نیاز به وکیل هم می‌توانند به صندوق تامین خسارت‌های بدنی مراجعه و پس از ارائه و تکمیل مدارک، تقاضای دریافت خسارت کنند و طبق مقررات صندوق خسارت بگیرند.

کد خبر 53065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز