تاکنون ۱۱۸ نفر از پرسنل کادر مراکز درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به بیماری مبتلا شده‌اند.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان هرمزگان، بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس یکی از مراکزی است که پذیرش این بیماران را بر عهده داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان دوشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از اسفند سال ۹۸ تا ۲۱ تیر سال جاری هزار و ۳۱۱ نفر به‌صورت سرپایی به بیمارستان خلیج‌فارس مشکوک یا قطعی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ مراجعه کرده و پذیرش‌شده‌اند.

دکتر مریم امیری افزود: بیش از ۵۲۷ بیمار مشکوک یا قطعی نیز در این بازه زمانی در بیمارستان خلیج‌فارس خدمات درمانی بستری دریافت کرده‌اند که از این تعداد بیمار، بیش از ۳۸۹ بیمار به‌صورت عادی و پس از بهبودی از بیمارستان خلیج‌فارس ترخیص شده و تعداد ۳۱ بیمار نیز با رضایت شخصی ترخیص شده‌اند و ۲۹ بیمار نیز به سایز مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

تاکنون ۱۱۸ نفر از پرسنل کادر مراکز درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به بیماری مبتلا شده‌ و از چرخه ارائه درمان خارج و کار آن‌ها به دیگر کارکنان محول شده است که این امر فشار کاری بیشتری به آن‌ها وارد می‌کند.

با افزایش فشار کاری بر کادر درمانی استان، امکان ابتلای این افراد نیز بیشتر می‌شود و نیاز است مردم همکاری بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند.

عده‌ معدودی باور غلطی دارند که برخی گروه‌ها از این بیماری مصون هستند که این موضوع کاملاً رد شده و همه افراد جامعه در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند به همین دلیل مردم سعی کنند با خود مراقبتی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

گروه‌های که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون، بیماران قلبی و حتی مادران باردار بیشتر در گروه پرخطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌منظور حفظ سلامتی و حتی جان خود کاملاً رعایت کنند.

کد خبر 530547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha