استاندار کرمان گفت: شهروندان هر اطلاعی درباره برگزاری تجمع دارند به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا تخلف‌ها بررسی و با خاطیان برخورد شود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد فدایی اظهار کرد: امروز دو تصمیم مهم برای نظارت و کنترل بیشتر در راستای مقابله با کرونا داشتیم که تشکیل گشت بهداشتی ویژه یکی از آنها بود.

وی افزود: علت تشکیل گشت این است قوه قضاییه در این گشت حضور داشته باشد و مواردی که نیاز به حکم دادستانی برای برخورد با تخلفات دارد، از حضور آنان استفاده شود.

فدایی تصریح کرد: این گشت متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، بازرسی استانداری و نیروی انتظامی است و مقرر شد طی دو روز دستورالعمل اجرایی را تهیه، در کمیته امنیتی انتظامی مطرح و مصوب و به شهرستان‌ها ابلاغ شود.

استاندار کرمان با بیان این‌که بازگشایی‌ها از جمله بازار و اصناف تصویب شده اما با تجمعات مخالفیم، بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، حدود ۸۰ درصد مبتلایان جدید به دلیل شرکت در مراسمی همچون ترحیم، عروسی و مهمانی با این ویروس درگیر شده‌اند. مراسم در تالارهای پذیرایی باید با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شود و از ابتدا تا انتهای مراسم نماینده دانشگاه علوم پزشکی باید در تالار حضور داشته باشد و این مصوبه در همه شهرستان‌های استان لازم‌الاجراست.

فدایی استفاده از ماسک را اجباری عنوان و اظهار کرد: در خودروهای عمومی مانند اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها حتما باید از ماسک استفاده شود ضمن آنکه طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، اداره‌ها به افرادی که ماسک ندارند، ارائه خدمت نخواهند کرد و کاملا این کار قانونی است.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین پارچه مناسب برای تولید ماسک، درباره درخواستی مبنی بر تعطیلی جمعه‌بازار شهربابک عنوان کرد: اگر به گونه‌ای طراحی محوطه انجام شود که ورودی جمعه‌بازار کنترل شود، دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد.

وی گفت: باید حواسمان باشد با تعطیلی هر شغل، مشکل برای مردم ایجاد می‌شود و نباید اجازه بدهیم بیکاری گسترش یابد.

فدایی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان، این بیماری فعلا وجود دارد و زمانی برای اتمام بیماری مشخص نیست مگر اینکه واکسن آن کشف شود، بنابراین با کنترل باید با آن کنار بیاییم و کنترل این بیماری نیز بستگی به رفتار ما در مقابل بیماری دارد.

کد خبر 529836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha