معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید با تدابیر لازم از سوی شورای تامین مسکن، ترمز افزایش غیر منطقی قیمت زمین، خانه و اجاره‌بها را در استان کشید.

قیمت مسکن در مناطق تهران جابجا شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی فرخزاد در نشست شورای تامین مسکن قزوین افزود: این شورا نباید نسبت به افزایش غیرمنطقی قیمت زمین و مسکن منفعل عمل کند و باید علاوه بر سیاست‌گذاری‌های کلان در این خصوص، در سطح استانی نیز تصمیم‌گیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان این‌که در شرایط فعلی باید سقف قیمت زمین و مسکن در مرکز استان مشخص شود، اظهار کرد: با دستور و پیگیری استاندار باید در یک بازه زمانی یک هفته‌ای قیمت‌های پیشنهادی و منطقی مسکن در نقاط مختلف شهر قزوین و برخی شهرهای استان تعیین شده و تلاش شود تا معاملات براساس قیمت‌ها و سقف تعیین شده انجام شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از بورس‌بازی زمین در اطراف و مناطق خارج از محدوده شهر قزوین گفت: شورای تامین مسکن در این خصوص باید به طور جدی وارد عمل شود. اطلاع‌رسانی گسترده و مناسب می‌تواند بورس‌بازی و دلال‌بازی را در اراضی اطراف قزوین کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به محدودیت دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارائه و انتقال خدمات به اراضی بالادست اتوبان بیان کرد: اطلاع‌رسانی خوبی در این خصوص از جمله از سوی شرکت آبفا انجام شده که باید تداوم یابد.

فرخزاد گفت: به دلیل تبلیغات سوء و فعالیت دلالان، برخی شهروندان بخش زیادی از سرمایه خود را صرف خرید زمین‌های قولنامه‌ای در خارج از محدوده شهری مانند ارنجک با مبالغ قابل توجه کرده‌اند در حالی که امکان ارائه خدمات به این محدوده‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر جلوی بورس‌بازی زمین در اطراف مرکز استان گرفته نشود در سال‌های آتی با مشکلات جدی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز روبه‌رو خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر ضرورت تسریع در اجرای عملیات طرح اقدام ملی مسکن در استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه این طرح به جز ۲ پروژه ۱۵۰۰ واحدی و ۵۰۰ واحدی از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست و  کار اجرایی خاصی در خصوص آن انجام نشده است.

فرخزاد اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن از سیاست‌های مهم دولت است و باید در استان برای عملیاتی کردن آن یک برنامه زمان‌بندی تعیین شود.

کد خبر 529781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha