گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به چین اعزام شدند تا تحقیق درباره منشا ویروس جدید کرونا را که باعث همه‌گیری جهانی شد، شروع کنند.

WHO

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز تصور می‌شود ویروس جدید کرونا در یک بازار فروش مواد غذایی در شهر ووهان در مرکز چین از حیوانات به انسان‌ها منتقل شده باشد.

به گفته سخنگوی سازمان جهانی بهداشت یک متخصص در سلامت حیوانات و یک متخصص همه‌گیرشناسی در این گروه اعزامی با دانشمندان چینی برای سازماندهی این تحقیقات همکاری و درباره ترکیب یک گروه کارشناسی بزرگتر با آنها مذاکره خواهند کرد.

این گروه کارشناسی به خصوص به دنبال بررسی این موضوع است که آیا واقعا این ویروس از حیوانات به انسان منتقل شده و اگر این طور است ویروس از چه گونه‌ای از حیوانات  به انسان سرایت کرده است.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت ویروس جدید کرونا بسیار شبیه ویروس کرونایی است که در خفاش‌ها یافت‌ می‌شود، اما هنوز دقیقا معلوم نیست آیا حیوان واسطی هم در انتقال ویروس از خفاش به انسان دخالت داشته است یا نه.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که ویروس جدید کرونا از یک آزمایشگاه‌ ویروس‌شناسی در شهر ووهان منشا گرفته است، اما تا به حالی شاهدی درباره این ادعا ارائه نکرده است و چین نیز این ادعا را قویا تکذیب می‌کند.

دانشمندان و مقامات اطلاعاتی آمریکایی هم گفته‌اند این ویروس از طبیعت منشا گرفته است.

کد خبر 529561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    چینی های عامل مرگ میلیونها انسان هستند و انسانهای با باید از کالای چینی فاصله بگیرند