ویروس کرونا برای دهمین روز متوالی پایتخت را در شرایط هشدار قرار داده و این وضعیت موجب نگرانی مردم و مسئولان شده است.

کرونا و کتاب فروشی

به گزارش همشهری آنلاین، شهری در وضعیت سفید یا کم‌خطر قرار دارد که طی ۲ هفته اخیر دارای دو شرط اساسی باشد؛ نخست اینکه متوسط میزان بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حداکثر یک بیمار و دوم اینکه متوسط تعداد بستری روزانه حداکثر یک نفر یعنی حداکثر ۱۴ بستری در شهر در طول دو هفته باشد.

شهری که سفید یا قرمز نباشد، در وضعیت زرد یا هشدار قرار می‌گیرد و تهران نیز چنین شرایطی را طی ۱۰ روز گذشته تجربه کرده است.

همچنین شهری در وضعیت قرمز یا خطربالا قرار دارد که طی ۲ هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بالای سه بیمار باشد و شهری که سفید یا قرمز نباشد، در وضعیت زرد یا هشدار قرار می‌گیرد و تهران نیز چنین شرایطی را طی ۱۰ روز گذشته تجربه کرده است.

تهران به عنوان پایتخت کشور با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر، شلوغ‌ترین شهر ایران به شمار می‌رود و با توجه به اینکه رعایت فاصله‌اجتماعی به دلیل تراکم جمعیت گاهی در این کلانشهر غیرممکن می‌شود، می‌تواند گویای همان پیچیدگی مورد نظر استاندار تهران باشد.

  • ۴۴.۷ درصد مردم برای حضور در محل کار از منزل خارج می‌شوند

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران می‌گوید: ۶۲ درصد مردم تهران معتقد هستند که فاصله‌گذاری اجتماعی خیلی کم در مترو رعایت می‌شود؛ این در حالی است که ۴۴.۷ درصد مردم برای حضور در محل کار و ۲۵.۲ دهم درصد برای خرید از منزل خارج می‌شوند.

علیرضا زالی تاکید دارد که باید سازوکاری برای حضور کارمندان در محل کار و خریدهای مجازی در نظر گرفته شود زیرا بخش زیادی از ترددها قابل مدیریت است.

وی با بیان اینکه میزان افسردگی یا اضطرابی که انتظار آن را داریم در بین مردم خیلی تند نیست، بیان کرد: بالغ بر ۴۷.۵ درصد مردم اعلام کرده‌اند که در حوزه درآمدی نگران هستند.

  • کرونا در پایتخت رو به افزایش است

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران با اشاره به روند مراجعه به مراکز درمانی تهران، افزود: آمار مراجعه به مراکز درمانی از هشت تیرماه در حال تغییر است و افراد مبتلا به کرونا و افراد بستری شده در مراکز درمانی در حال افزایش هستند و ترخیص افراد در حال تقلیل است.

دکتر زالی در خصوص آمار فوتی‌های شهر تهران به وجود مراکز پرتراکم اشاره کرد و گفت: عمده فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران در مناطق چهار، ۲، ۱۴ و ۱۵ قرار دارد زیرا بالاترین تراکم جمعیت را در مناطق چهار و ۲ داریم.

وی با اشاره به مشکلاتی چون محدودیت اختیارات که باعث نگرانی ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران می‌شود، بیان کرد: تهران گرانیگاه کشور است و مسئولان ستاد باید با فراق بال، آزادی عمل و چابکی بالاتری بتوانند مصوبه‌ها را اجرا کنند.

دکتر زالی با بیان اینکه مهمترین آسیب‌شناسی ما طی مدت اخیر تعارض و نفی بسیاری از مصوبه‌های استان تهران در عرصه ستاد ملی بوده است، گفت: این گلایه مشترک همه اعضای ستاد فرماندهی تهران است و خواهشمندم به آن توجه شود زیرا یک موضوع بسیار مهم و راهبردی برای تهران به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر قرار است مدیریت کرونا در تهران به دست ستاد مبارزه با کرونا کلانشهر تهران انجام شود،‌ حتما نیازمند اختیارات وسیع‌تری هستیم؛ به ویژه که تعارض حضور دستگاه‌های ملی و استانی را به شدت در روزهای اخیر حس کردیم.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران همچنین به شرایط کارکنان بخش درمان اشاره کرد و گفت: بیش از چهار ماه است که کارکنان عرصه سلامت به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند و ‌ متاسفانه اکنون تعداد زیادی از کادر درمان خسته شده‌اند و تعداد قابل توجهی از همکاران ما مجددا در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند.

دکتر زالی به آمار ابتلای کادر درمان چهار دانشگاه علوم پزشکی‌ تهران،‌ ایران و شهید بهشتی و بقیه‌الله به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: براساس آمار تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان بهداشتی و درمانی این دانشگاه‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک در معرض خطر جدی کاهش نیروی انسانی مجرب خواهیم بود و بحث جایگزینی نیروی انسانی، افزایش ظرفیت نیروی انسانی، جذب پرستار و نیروهای تخصیصی حوزه بهداشت به ویژه بهداشت محیط و حرفه‌ای، تغییر وضعیت پیمانی و رسمی و به ویژه استفاده بهینه از ظرفیت کسانی که در غالب قراردادهای معین به جمع کادر درمان پیوستند، نیاز مبرم و جدی ما به شمار می‌رود.

  • وضعیت بسیار شکننده تهران

دکتر زالی با بیان اینکه آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی ۱۰ روز گذشته به صورت صعودی رو به افزایش بوده، تصریح کرد: همه مدیران نگرانی خود را از شرایط فعلی ابراز کرده‌اند و قرار شده است تا تصمیم‌های جدی، کارا و موثرتری با انسجام بین‌بخشی اتخاذ شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه نیازمند مداخله‌های سختگیرانه‌تر هستیم، گفت: مقرر شد نمایندگان دستگاه‌ها با کارهای کارشناسی که در دستگاه‌های خود انجام خواهند داد، بسته‌ای را در زمینه کنترل بیماری در ابعاد مختلف آماده کنند تا در جلسه اضطراری با حضور دکتر نمکی، وزیر بهداشت بررسی شود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد فرآیندی که در تهران با آن روبرو هستیم، هم در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هم درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی کمتر مورد توجه واقع شد؛ ضمن آنکه مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی افزایش یافته است بنابراین نیازمند مداخله‌های جدی‌تری هستیم.

  • وضعیت هشدار هم برای تهران قرمز است

بر اساس گزارش ایرنا، استاندار تهران نیز در خصوص شیوع ویروس کرونا می‌گوید: وضعیت هشدار برای ما قرمز است چون تهران پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ در صورتی که پایتخت به وضعیت قرمز برسد، کنترل شرایط در آن سخت می‌شود.

«انوشیروان محسنی بندپی» با بیان اینکه مدیریت در عبور از بحران کرونا نقش موثری دارد، می‌گوید: با ابتکار و چابک‌سازی می‌توان از این دوره بحرانی عبور کرد؛ برداشتن محدودیت‌ها و برخورد باز، زمینه‌ساز گسترش شیوع ویروس کرونا می‌شود در حالیکه با اعمال برخی محدودیت‌ها می‌توان این وضع را مدیریت و آن را سپری کرد.

  • پایتخت‌نشینان از کرونا چه می‌گویند؟

اما به نظر می‌رسد که ساکنان تهران کم‌کم ویروس کرونا را جدی گرفته‌اند و خیابان‌های تهران و اماکن تجمع از جمله مترو و اتوبوس خلوت‌تر شده است؛ یکی از این شهروندان در این باره می‌گوید: از اوایل هفته که آمار تلفات این ویروس به ۲۰۰ نفر در روز رسید، موضع‌گیری مردم پس از مدت‌ها نسبت به این ویروس جدی‌تر شد.

به گفته «سجاد داداشی» استفاده از ماسک توسط شهروندان به حداکثر رسیده و اماکن تجمعی از جمله بازار و حتی مترو و اتوبوس نیز خلوت‌تر شده است. 

وی ادامه می‌دهد: کرونا با کسی شوخی ندارد و شهروندان بدانند که با رعایت بهداشت فردی و فاصله اجتماعی می‌توان در برابر این ویروس پیروز شد.

یکی دیگر از شهروندان تهرانی که در بوستان نهج‌البلاغه مشغول پیاده‌روی آخر هفته است، می‌گوید: مردم نگران این ویروس هستند و تنها تفریح آنان حضور در پارک، آن هم با ترس و لرز است.

وی که خود را «میلاد اقلال» معرفی کرد، می‌گوید: مردم با رعایت فاصله‌اجتماعی در پارک حضور دارند و بیشتر آنان نیز از ماسک استفاده می‌کنند؛ «تنها راه مبارزه با کرونا نرفتن به سفر و حضور نیافتن در اماکن تجمعی است».

کد خبر 529558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    66 13
    مردم رعايت نمى كنند شما همين بازار تهران را در اين رسانه نگاه كن و طبق گفته كه مسير شمال به جنوب يك طرفه شده همه اش از عدم همكاري متاسفانه بعضي هاست
  • حسن مسکنی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    71 8
    خب چرا تهرانو یه هفته قرنطینه نمیکنن؟
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    افراد فاقد ماسک را به مترو واتوبوس راه ندهید .چطور تردد یک خانم بی روسری که خطر جانی برای کسی ندارد باعث ورم رگ گردن تان میشود اما تردد یک فرد بی تعهد که باعث خطر برای گروه کثیری از افراد میشود باعث هیچ واکنشی نمیشود ؟
    • یاسمن IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      احسنت
    • ناشناس IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      برای ماسک زدن هم نیاز نیست کسی رگ گردن نشون بده . قانونه و باید اجرا بشه و باخاطی باید برخورد بشه . جمله آخر ، همانطور که ماسک زدن تا حدود زیادی باعث مصونیت از ابتلا به کرونا میشه ، حجاب (زنان و مردان) هم تاحدود زیادی باعث مصونیت از ابتلا به گناهان می شه.
    • علیرضا ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      85 68
      دمت گررررم
    • بانو IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      95 61
      اصلا یه عده عادت کردن برای هرچیزی سفسطه و مغلطه کنن . برای ماسک زدن واقعا باید خیلی تاکید کرد و حتی اجبار ولی چه ربطی به حجاب داره؟ الان رگ گردن برای حجاب ورم کرده وضعیت اینقدر افتضاحه . التماس تفکر لطفا
    • حمیدرضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      69 57
      شما اجازه بده ناموست بدون روسری و بدون حجاب همه جا تردد کنه بقیه بهت قول میدن رگ گردنشون برای امثال تو ورم نکنه.
    • مرضیه IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      44 34
      ای ول به نظرت دقیقا همینطوره
  • مردم IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    74 19
    طرح ترافیک الودگی هوا برداشته شود تا مترو اتوبوس خلوت شود.گشت ارشاد وارد عمل شود تدکر ماسک بدهد به هر کسی ماسک نمی زند گشت ارشاد اینبار مردم را مثل حجاب به رعایت فاصله گذهری و ماسک ارشاد کند هم وظیفه هست هم امر به معروف نهی از منکر است
    • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      14 43
      چه قدر ضعیف النفس و بی ظرفیت و سست عنصر
  • سارا AE ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    52 7
    ابراز نگرانی مسئولین حرفی بی پایه و اساس هست. بهتر است سریعتر کاری انجام دهند . ساده ترین روشها اجرا نمی شود مانند دور کاری. کاهش ساعت کاری پاساژ و بازار و .. بستن پارک و بوستان و سینما . به فکر جان انسانها باشید . حداقل ها را انجام دهید دائما ناله نکنید
  • وحید IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    62 3
    حداقل طرح ترافیک کنسل کن ملت نچسبن به همدیگه تو اتوبوس و مترو.
  • محمد IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    41 4
    ا‌بازیافت‌شهرداری‌که‌یک‌مشت‌بچه‌ومعتاد‌جمع‌میکنن‌خطرش‌از‌همه‌کارا‌بیشتر‌هست‌
    • مهدی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      30 1
      طرح ترافیک براشون کلی درآمد داره که مهمتر از جون مردمه
  • داریوش IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    50 7
    مردم هیچ تقصیری ندارند .مسیول کنترل بیماریهای مسری به عهده سیستم درمان ودولت است که با کوتاهی ولجاجت بخصوص درحوضه آموزش مسبب این وضعیت هستند
  • بنده خدا IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    69 11
    باید کل کشور را یک ماه قرنطینه کنند و در این مدت دولت به خانوارهای نیازمند کمک کند بعد از این مدت کرونا از کشور رخت خواهد بست و یا در بدترین شرایط به شدت از بیماری کاسته خواهد شد اگر یک ماه نشد حداقل 3 هفته 21 روز اینکار را انجام دهند
  • پدرام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    65 7
    ولی ستاد مبارزه با کرونا تمام محدودیت ها را حذف کرده خودشم حذف بشه بهتره اطلاعیه دادن و شعار دادن چیزی را برای مبارزه با این ویروس حل نمیکنه
  • سلطانی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    27 16
    بهنره پارکها رو باز بذارند که مردم ورزش وافتاب داشته باشند.بااپارتمانهای ۳۰ ۴۰ متری بدون نورتوقع طولانی مدت قرنطینه نامعقول ومضرتراست.ومشکلات دیگری ایجاد میکند.درک‌متقابل شرایط لازم است
  • cana2010 AE ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    49 4
    وقتی قیمت دلار و سکه و ماشین و خونه رو بالا می برند و مردم از ترس از دست رفتن پولشون مجبور می کنند. تو خیابون برند و سرمایه اشون رو حفظ کنند.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    60 3
    اقای مسئول همه کشور در همین وضعیت قرار داره هیچکس رعایت نمیکنه ناقلینی که باید به اجبار در قرنطینه باشن به راحتی در حال تردد در شهرهستن و هیچ نظارتی هم برای جلوگیری از تخلفات وجودندارد
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    49 12
    وقتی یک خانم بی حجاب در انظار رویت میشه دهها نفر حمله ور و اظهار فضل می کنند . از ۱۵ تیر ماه ماسک را اجباری کردند ولی چه کسی قرار است این قانون را اجرا کند ؟ چه کسی قرار است نظارت کند ؟ یه عده ای که هنوز بویی از درک و فهم نبرده اند همین طور وارد مترو می شوند .
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      21 6
      بیارن به مردم پول بدن مردم نرم بیرون شما که میگین ناقلین حتما شما باباتون میلیاردر هستش
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    49 6
    علت پایین بودن تلفات قبل از عید فطر خانه نشین کردن مردم بود یک مرتبه کسب و کارها آزاد شد اتوبوسها و واگنهای مترو اضافه نشد و تقصیر شیوع مجدد را به گردن ملت میگذارند در صورتی که متولیان امور بدون برنامه اند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    47 6
    تو این وضعیت میخوان فرزنداتون رو بفرستن سره جلسه کنکور
  • سس IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    36 8
    جان هر کی دوست دارید ساعات کاری رو کاهش بدید
  • ناصر IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    38 8
    کی به ستاد مبارزه با کرنا گوش میده اصلا... میگه امتحان حظوری نگیرید میگیرن... الان هم قرار هر چی کنکور برگزار بشه... مردم برن سفر... شلوغ بشه... مریض بشن برا ازمون... کادر درمانی هم خسته.. بشه
  • ناشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    39 4
    اصلا اونی که کرنا گرفته تو بیمارستانه میتونه امتحان بده.. ؟؟! فکر کردین با ازمون کنکور گرفتن از یک فرد بیمار عدالت ورعایت کردین... اون اصلا تمرکز... یا توان داره... این فکرا رو کی میکنه... ؟! انصافه
  • نادر IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    36 2
    این ازمون دکترا. کارشناسی ارشد و که بگیرن برن سفر..... بخورن.. بخوابن.. ویروس حمل کنن.. تو سالن... وای.. بازم تهران امارش میره بالا تر.. ستاد مبارزه با کرنا کجاست
  • احمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    44 1
    بزار کنکورا بر گزار بشن اون وقت... بعد چندروز معلوم میشه تهران وضعش بد تر از این هاست
    • نیما IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      19 1
      بدیش این که فقط اون چند ساعت سر جلسه رو در نظر میگیرن ددیگه شلوغ شدن کل شهر ...زیاد شدن رفت امدهای داخل خارج شهر و درنظر نمیگیرن برای ازمون دکتر.. وارشد...
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    26 8
    کادر درمانی و پزشکی دیگه خسته شدن توان ندارن چرا فقط خودتون رو در نظر میگیرید پس انسانیت کجا رفته کمی احسای هموطنی و انسانیت داشته باشبم شرایط رو بیشتر از این خراب نکنیم
  • كارگر IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    27 1
    بيمار باش ؛ بيكار نباش
  • كارگر IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    24 2
    همشهري انلاين لطفا كامنت بنده ( كارگر) را چاپ نفرماييد با تشكر
  • حمید IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    17 1
    خودشون ....به ستاد مبارزه با کرنا گوش نمیدن بعد میگن مردم چرا گوش نمیدن... مگه قرار نبود ازمون حظوری لغو بشه... یا طرح ترافیک لغو بشه... حالا نمیدونم نمیشه قضاوت کرد...
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    6 3
    کرونا‌ازاین‌گرانی‌وبی‌مدیرتی‌بدتره‌‌
  • maryam IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    11 3
    هیچکس رعایت نمیکنح.... خب رعایت کنین میره دیگح...ولی تو این وضعیت ک من احتمال میدم تا مهر ماه واسه مدرسع وضع از اینی ک هست بد تر میشه میخوان مارو بفرستن مدرسع نباید بریممممم باید همه جا تعطیل بشععععع باید تعطیل بشه تا از بیننن بره تنها راح حلش اینه
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 3
    سلام جون هرکی دوست دارید رعایت کنید من الان خودم سال دیگه کنکور دارم ولی به خاطر این وضعیت مجبوریم مجازی درس بخونیم و واقعا نمیشه برای همه مریض ها هم دعا کنید الان بابای من رفته تست کرونا بده ما واقعا رعایت میکردیم.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    11 3
    ترخدادوباره خب همه جا وتعطيل کنیدواینکه اجازه سفرداده نشودچون باهمین سرکردن هس که ازشهرهای دیگه به تهران منتقل شده
  • باران IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 7
    وا چه حرفها !! كنكور بايد راس وقت تعيين شده انجام شود كشور رو الكي نبايد تعطيل كرد
  • محمد FR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 11
    اگه اینجوریه پس غلط میکنید کنکور برگزار میکنید
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    8 3
    خیلیا رعایت نمیکنن.میگی هم ناراحت میشن
  • بهداد TW ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 1
    کافیه یه هفته تعداد فوتی ها از هفته های قبل چند تا کمتر بشه..تمام این هول و ولاها و سختگیری ها دوباره برداشته میشه
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 2
    بله باید همه رعایت کنن ماسک بزنن اما تا حالا از خودتون پرسیدین هزینه هر روز ماسک زدن چقدر است
  • Sajad IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    11 1
    اینا تکلیفشون با خودشونهم مشخص نیست میگن تو رو به پیغمبر تو اجتماعات نروید و صد بار در روز فیلم بیماران کرونا رو به ما نشون میدن بعد خودشون کنکور دکتری و ارشد برگزار میکنن
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    12 1
    با بی فکری مسئولان فرصت ۱۴ روزه عید نوروز را برای ریشه کنی کرونا از دست دادیم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    7 0
    نمیشه دوهفته پارک نروند والله خودشون دارند خودکشی میکنند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    3 1
    خوب‌‌وقتی‌بازار‌‌های‌روز‌مثل‌جمعه‌بازار‌‌باز‌شده‌همین‌می‌شه
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    1 1
    چرا کتابخانه هارو نمیگید. چرا تعطیل نمی کنند داخل سالنها این همه عضو میشینه مثلا درس بخونن هیچ کدوم هم رعایت نمی کنن ماسک نمی زنن فاصله هارو رعایت نمی کنن . چرا هیچ کس پیگیری نمی کنه .فقط تهران تعطیل کردن ولی کتابخانه های سطح شهرستانها هنوز فعال هستند
  • الی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 1
    فقط چاره ش واکسنه وبس تو این وضعیت خراب و آشفته ی مملکت دیده شده نمیشه مردما وادار کرد به بستن و تعطیلی مشاغل کسب درآمدشون از کرونا نه از گرسنگی و فقر میمیرن