پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

استاندار هرمزگان گفت: شایعه واگذاری جزایر کیش و قشم حرف‌ بی‌ربط و بیهوده است.

جزیره

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون همتی گفت: ایران مانند دیگر کشورها، اهداف کوتاه و بلندمدت برای توسعه مناطق مرزی و جزایر خود دارد که یکی از این سیاست‌ها جذب سرمایه‌گذار خارجی و طبق قوانین و ضوابط خاص است.

استاندار هرمزگان افزود: سرمایه‌گذار خارجی به‌صورت مستقل یا با مشارکت ایرانی‌ها در مناطق آزاد چارچوب قانونی دارد و قانون ما به‌هیچ‌وجه اجازه واگذاری قطعی حتی یک متر از خاک‌ کشور را نمی‌دهد.

وی گفت: این شایعه‌سازی‌ها باهدف ایجاد تشویش در میان مردم انجام می‌شود و مسئولان برای روشن شدن افکار عمومی باید همه‌چیز را به شکل شفاف و صادقانه به مردم بگویند و من به‌عنوان استاندار اگر در مناطق آزاد هرمزگان یا سرزمین اصلی آن قرارداد سرمایه‌گذاری بزرگی بسته شود به‌صورت شفاف به مردم اعلام خواهم کرد.

همتی افزود: اگر هم سرمایه‌گذاری وارد این جزایر شود به‌منزله بخشیدن بخشی از خاکمان نیست و ما اصلاً نباید اجازه بدهیم چنین تصور غلطی شکل بگیرد و با این حرف‌های بیهوده سد راه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد شویم و اتفاقاً ما باید مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذار خارجی بگذاریم، چون وقتی سرمایه خارجی وارد شود به دنبال آن دانش فنی و تکنولوژی و اشتغال‌زایی هم می‌آید و صادرات نیز رونق می‌گیرد.

کد خبر 529436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha