رئیس پلیس فتای انتظامی سردشت بیان کرد: انتشار هرگونه محتوای حیوان آزاری اعم از کلیپ و تصاویر در فضای مجازی یک عمل مجرمانه است، در این راستا عامل انتشار تصاویر حیوان آزاری در اینستاگرام در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری فتا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سروان شهرام افشاریان پنجشنبه ۱۹ تیر افزود: کارشناسان پلیس فتا در این شهرستان با رصد و پایش مستمر فضای مجازی اقدام به شناسایی صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام کردند که کلیپی از حیوان آزاری را بارگذاری کرده بود که موجب تشویش اذهان عمومی و دوستداران محیط‌زیست را فراهم ساخته بود.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی خاص، گرداننده صفحه مذکور شناسایی و با دستور مقام قضایی فرد خاطی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای انتظامی سردشت، استان آذربایجان غربی گفت: در تحقیقات به‌عمل‌آمده، متهم موردنظر به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام داشت که تصاویر حیوان آزاری را برای تفریح و سرگرمی در صفحه اینستاگرامی خود بارگذاری می‌کرد.

وی گفت: انتشار کلیپ و تصاویری از حیوان آزاری در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، با عاملان انتشار این‌گونه محتواها که موجب جریحه‌دار شدن احساسات شهروندان می‌شود، برابر قانون برخورد خواهد شد.

سروان افشاریان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با این‌گونه موارد در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) در میان بگذارند.

سه‌شنبه هفته جاری نیز سه شکارچی خرگوش در ارومیه که اقدام به شکار و انتشار فیلم و عکس‌های آن در فضای مجازی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر 529430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha