فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: یکی از مودیان مالیاتی به اتهام فرار مالیاتی ۱۱۰ میلیارد تومانی در مدت سه سال و سوءاستفاده از مجوز افراد غیر در واردات کالا و همچنین جعل امضای اوراق گمرکی با قرار وثیقه روانه زندان شد.

مالیات زندان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سردار غلامرضا جعفری چهارشنبه ۱۸ تیر با اعلام این خبر افزود: کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان دربی وصول یک فقره گزارش فرار مالیاتی، پیگیری موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قراردادند.

وی بیان داشت: با انجام تحقیقات و اقدام‌های تخصصی لازم و با همکاری اداره کل امور مالیاتی هرمزگان مشخص شد، یکی از مودیان مالیاتی به نام یک شرکت مشخص، در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ در سطح شهرستان بندرعباس با انجام فعالیت‌های گسترده اقتصادی خود ازجمله واردات کالا با گرفتن کارت بازرگانی فعالیت داشته که باگذشت چندین سال از تأسیس این شرکت؛ هیات مدیره آن هیچ‌گونه اظهارنامه‌ای برای اعلام اقدامات تجاری به اداره امور مالیاتی استان ارسال نکرده‌اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: با اقدام اطلاعاتی و پلیسی و با حضور کارشناسان انتظامی در اداره کل امور مالیاتی و گمرکات استان نسبت به رصد میزان واردات، نوع کالای واردشده و غیره اقدام که درنهایت مشخص شد شرکت یادشده از طریق یکی از گمرکات استان کالاهای مختلفی ازجمله خودرو، لاستیک و برنج به‌صورت کلان و توسط افرادی با استفاده از وکالت‌نامه از سوی شرکت، ترخیص کرده است.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: با بررسی‌های دقیق و تخصصی انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در خصوص عملیات تجاری انجام‌شده، مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی مرتبط با عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ توسط اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان استخراج شد.

وی ادامه داد: اقدام‌های تکمیلی لازم برای شناسایی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت موردنظر انجام و مشخص شد مدیرعامل شرکت، خانمی به هویت (ر. ت) ساکن بندرعباس که از افراد ضعیف و بی‌بضاعت بوده و با کارگری در منزل پدر فردی بنام (م. ص) مخارج خود را تأمین می‌کرده که نامبرده از موقعیت و بی‌سوادی این زن سوءاستفاده کرده و به بهانه بیمه کردن، وی را به دفتر اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها برده و با ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی اقدام به فعالیت اقتصادی در سطح شهرستان بندرعباس می‌کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان یادآور شد: با توجه به اینکه شرکت وجود خارجی نداشته و آدرس دقیقی از محل سکونت زن معرفی‌شده به‌عنوان مدیرعامل در دسترس نبود، لذا با بهره‌گیری از شیوه‌های خاص پلیسی محل سکونت وی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی نامبرده به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار شد.

وی گفت: در تحقیقات به‌عمل‌آمده از وی در خصوص چگونگی فعالیت و فرار مالیاتی، مشخص شد شرکت موصوف متعلق به (م. ص) بوده که با توجه به اظهارات آن زن و با هماهنگی مراجع قضایی، متهم شناسایی و دریک عملیات ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های فنی به‌عمل‌آمده و مواجه‌شدن با دلایل و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و با صراحت به ثبت شرکت بنام غیر و فرار مالیاتی بدون آگاهی خانم یادشده از بزه انتسابی، معترف شد.

سردار جعفری تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا اعزام و در اجرای دستور مقام قضایی ضمن الزام به پرداخت مالیات وضع‌شده، نامبرده به اتهام سوءاستفاده از مجوز افراد غیر در خصوص واردات کالا و همچنین جعل امضاء اوراق گمرکی با قرار وثیقه روانه زندان شد.

کد خبر 529171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha