شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

سرالکس فرگوسن در بازگشت از مسکو، حمله تندی به رئال مادرید داشت و این باشگاه را متهم به زیرپا گذاشتن اخلاق کرد.

روزنامه گاردین به نقل از فرگوسن که از اعلام تمایل دوباره مسئولین رئال به داشتن رونالدو عصبانی است، می‌نویسد: «ما به عملکرد رئال در چنین مواردی عادت داریم. کالدرون صحبت می‌کند، شوستر صحبت می‌کند، آنها از روزنامه مارکا هم به عنوان وسیله‌ای برای مردد ساختن بازیکنان استفاده می‌کنند.»

فرگوسن با اشاره به وابستگی رئال مادرید به ژنرال فرانکو، حاکم دیکتاتور اسپانیا در زمان جنگ‌های داخلی این کشور اضافه می‌کند: «هنوز 4 سال از زمان قرارداد رونالدو باقی مانده و کالدرون می‌گوید که دوره برده‌داری سال‌هاست به پایان رسیده است.

آیا منظور او از این جمله دوران فرانکو است؟ باشگاه‌های بزرگ دیگری وجود دارند که اخلاق را خیلی بهتر از رئال مادرید رعایت می‌کنند، مانند بارسلونا. آنها هم باید به رونالدو علاقه‌مند باشند، ولی آن را اینگونه بیان نمی‌کنند.

فکر نمی‌کنید که بازیکنان ما مورد توجه دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار داشته باشند؟ البته. ولی آنها هرگز مانند رئال مادرید رفتار نمی‌کنند. آنها فکر می‌کنند می‌توانند روی هرکسی چهارنعل بتازند، ولی نمی‌توانند با ما اینگونه رفتار کنند. ما فان نیستلروی و بکام را به آنها فروختیم، چراکه خودمان می‌خواستیم.»

فرگوسن اعتراف می‌کند که علاقه رونالدو به بازی در اسپانیا، مشکل بزرگی برای یونایتد است و راه حفظ ستاره پرتغالی‌اش را تداوم موفقیت در اروپا می‌داند: «او ۲۳ ساله است و وقتی ۲۵، ۲۶ ساله شد، باید تصمیم بزرگی بگیرد. در آن زمان، افتخارات اروپایی ما در تصمیم او مؤثر خواهد بود. به همین دلیل، من روی بردن جام‌های اروپایی تأکید زیادی دارم. ما باید بهتر از این عمل کنیم.»

فرگوسن همچنین امیدوار است کارلوس کروش با وجود پیشنهادهایی که دارد، در کادرفنی منچستریونایتد بماند. بنفیکا خواهان دستیار پرتغالی فرگوسن است. همچنین او پیشنهادی برای جایگزینی اسکولاری در تیم‌ملی پرتغال پس از یورو ۲۰۰۸ دریافت کرده است.

فرگوسن می‌گوید: «کارلوس بسیار مورد احترام است. نحوه آماده‌سازی تیم از سوی او برای بازی چهارشنبه، از هر نظر عالی بود. اخیراً در مورد او حرف‌های زیادی شنیده شده و فکر می‌کنم پیشنهاد مربیگری پرتغال برای او بسیار جذاب است. صحبت در مورد وضعیت تیم پس از رفتن من، به من ارتباطی ندارد. ولی تردیدی ندارم که کارلوس مدت زیادی اینجا می‌ماند. حداقل تا زمانی که من هستم.»

کد خبر 52915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز