مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به کمبود انسولین، به کل داروخانه‌ها ابلاغ شده است فقط مصرف یک ماه را به بیماران عرضه کنند.

انسولین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن آقاجانی اظهار کرد: کمبود انسولین به دلیل مشکلی که در واردات آن پیش آمد در کل کشور وجود دارد.

وی افزود: طبق بخش‌نامه ارسالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابلاغیه‌ای به کل داروخانه‌ها ارسال شده است تا برای رعایت عدالت، مصرف یک‌ماهه بیماران را عرضه کنند.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پزشکان در برخی موارد به اندازه نیاز ۳-۴ماهه بیمار انسولین تجویز می‌کنند، اما در شرایط کنونی مقرر شده است مصرف یک‌ماهه بیماران تامین شود تا انسولین هرچند کم، به دست تمامی بیماران برسد.

آقاجانی اظهار کرد: پس از رفع مشکل کمبود انسولین در کشور، شرایط به حالت قبلی باز می‌گردد و انسولین مانند قبل با صلاحدید پزشک و تعداد مورد تایید بیمه به بیمار عرضه‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خط تولید انسولین در کرج آغاز به کار کرده و محصولات تولیدی آن به‌زودی ارائه می‌شود. با عرضه تولیدات این کارخانه، مشکل کمبود انسولین‌های قلمی تا حدی حل می‌شود، ولی نمی‌توان زمان دقیقی برای برطرف شدن این مشکل تعیین کرد.

آقاجانی بیان کرد: با کمبود انسولین در داروخانه‌های استان مواجهیم، اما در حدی نیست که بگوییم انسولین اصلا موجود نیست. در حال حاضر، انسولین در سطح کم عرضه می‌شود و توزیع آن باید مدیریت شود.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه از هم‌استانی‌ها خواست در صورت برخورد به مشکل در تهیه انسولین با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

کد خبر 529004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha