مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اشتغال‌زایی بیش از ۳۰۰ هزار نفری شرکت‌های دانش‌بنیان و فروش ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی این شرکت‌ها در سال گذشته خبر داد.

ستاری قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به قزوین در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین گفت: ارزش اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر در تابلوی بورس بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گفته ستاری امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی در تعداد و ارزش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خواهد خورد.

ظرفیت قزوین در فعالیت‌های فناورانه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از یک شرکت در حال ساخت موتورهای کم‌مصرف یورو۶ در شهرک صنعتی کاسپین نیز بازدید کرد و گفت: از این طرح با جدیت تمام حمایت خواهیم کرد و امیدواریم تا پایان سال خط تولید آن شروع به کار کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین با توجه به نیروی انسانی و مراکز آموزشی، ظرفیت‌های خوبی در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان دارد که با توجه به این ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این استان انجام داده‌ایم.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قزوین

امروز با حضور ستاری و استاندار قزوین سه طرح عمرانی شامل شهر کتاب دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری شهرداری قزوین در ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع، فاز دوم مرکز نوآوری دانشگاه و سالن شهید ستاری با هفت هزار متر مربع نیز مساحت به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس جمهور در این مراسم بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: بزرگترین حمایت ما از این شرکت‌ها به صورت اکوسیستمی و زیرساختی صورت می‌گیرد و کمک‌های مالی بخشی از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به این شرکت‌ها است.

ضرورت تغییر نقشه کار دانشگاه‌ها

وی در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، رشد و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف را مستلزم تغییر نقشه کار دانشگاه‌ها به سمت حل مسائل مردم و توسعه کشور دانست و گفت: وقتی یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه کارآفرینی و حل مشکلات مردم هزینه می‌کند مسئولیت مدیران برای حمایت از آنها چند برابر می‎شود. اما هنوز این اتفاق در دانشگاه‌های مادر نیفتاده است.

این مسئول تصریح کرد: هنوز کل استان قزوین برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان سرخط نیامده‌اند و برای تحقق این فرهنگ، خواست عمومی و اراده جامعه بسیار مهم است.

وی افزود: متاسفانه در دانشگاه‌های مادر قزوین، تغییرات خاصی در دیدگاه‌ها و نگرش‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌بینیم. ولی خوشبختانه پارک علم و فناوری استان از رشد و توسعه بهتری برخوردار شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره پروژه چشمه نور قزوین گفت: این طرح از نظر اجرایی و مالی بسیار سنگین است و نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری لازم دارد. مذاکراتی برای شروع به کار این طرح داشتیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد تسریع در اجرای این طرح بزرگ علمی باشیم.

ستاری در شهرستان آبیک نیز بازدیدی از یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه کشت بافت گیاهی و تولید نشای مکانیزه داشت.

اختصاص ۴۰ هکتار برای پردیس علم و فناوری قزوین

استاندار قزوین نیز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد، یکی از راه‌های تحقق توسعه اقتصادی را مشارکت دادن بخش خصوصی و توجه کردن به شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه برشمرد.

هدایت‌الله جمالی‌پور با بیان این که تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار قرار دارد، از اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای پردیس علم و فناوری قزوین خبر داد و اظهار کرد: استان قزوین در حوزه کشاورزی، نساجی، شوینده‌ها و بسیاری از بخش‌های دیگر ظرفیت زیادی دارد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه از ظرفیت‌های علمی استان برای توسعه قزوین، خیلی خوب بهره نبرده‌ایم و ارتباط بخش علمی و تحقیقاتی با حوزه‌های توسعه‌ای چنان که باید برقرار نشده است. اگر ارتباط صنعت و دانشگاه برقرار نشود واحدهای صنعتی ما روز به روز با چالش مواجه می‌شوند و اگر نتوانند خود را به روز کنند مشکلات اجتماعی و کارگری گریبانگیر جامعه خواهد شد.

کد خبر 528901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha