معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی در ۴ سال گذشته به کشور بازگشته‌اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

CHUNK + سورنا ستاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «سورنا ستاری» امروز (شنبه پنجم تیرماه) در مراسم امضای قرارداد احداث شهرک فناوری در شهرهای جدید پردیس و پرند که در ساختمان دادمان وزارت راه برگزار شد، با بیان اینکه پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری منطقه است، افزود: ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارک‌های فناوری انجام شده است.

وی اظهار داشت: پارک فناوری پردیس ۹۰ هکتار بود که سال گذشته ۲۸۰ هکتار دیگر به آن افزوده شد. ویژگی مهم این پارک آن است که صنایع آلاینده در پردیس نداریم و این همان اقتصاد دانش بنیان است که آلودگی نداشته و تعریف جدیدی از صنعت را که آلودگی ندارد، ارائه کرده است.

ستاری با اشاره به امضای قرارداد دیگری مبنی بر ایجاد شهرک مسکونی- فناوری در پردیس، گفت: با این برنامه‌ها در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته‌ و عمده آنها هم در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بندر «سون چون» در چین اشاره کرد و گفت: این شهر یک بندر ماهیگیری ضعیف بود ولی در عرض ۴۰ سال به یک شهر فناوری تبدیل شد و توانست برای اقتصاد چین مزیت آفرینی کند.

مراسم مبادله سه قرارداد و یادداشت تفاهم امروز (شنبه پنجم تیرماه) با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تفاهم نامه واگذاری ۴۰۰ هکتار اراضی الحاقی به پارک علم و فناوری پردیس، مشارکت در احداث شهرک دانش بنیان (شهرک فردوس پردیس) و احداث پارک علم و فناوری در شهر جدید پرند، قراردادها و یادداشت‌های تفاهمی بودند که در این مراسم منعقد شد.

کد خبر 610315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha