گروه سیاسی:‌ خبر استعفای غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از سوی خود وی تایید شد تا برخی اخبار و شایعات درخصوص علاقه این تشکل روحانی به کاهش انتقادات خود از دولت نهم جدی‌تر شود.

مصباحی مقدم که به‌عنوان یکی از چهره‌های اقتصادی منتقد دولت در مجلس شناخته می‌شود طی ماه‌های اخیر در موضع‌گیری‌های خود برخی اقدامات دولت نهم را مغایر اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز و برنامه چهارم توسعه دانسته بود اکنون از این سمت کناره گیری کرده و جای خود را به احمد سالک داده است.

روحانی‌یی که به سبب نزدیکی به دولت نهم حتی مدتی به‌عنوان دبیر هیأت عالی گزینش کشور فعالیت کرده، چندی قبل جای خود را به علی ثمری یکی از مشاوران فرهنگی و نزدیکان رئیس دولت نهم داد.

اگر چه هنوز واکنش‌های جدی به این اقدام صورت نگرفته اما برخی صاحب‌نظران این مسئله را با مواضع اخیر دبیرکل جامعه روحانیت در قبال دولت نهم و نزدیکی به انتخابات مجلس بی‌ارتباط نمی‌دانند.

آیت‌الله مهدوی کنی به‌عنوان یکی از بزرگان اثرگذار در جناح اصولگرا و خصوصا طیف سنتی این جریان، در ماه‌های اخیر انتقاداتی را از سخنان و عملکرد رئیس دولت نهم به عمل آورد که البته یکی از آنها تکذیب شد.

در عین حال مصباحی‌مقدم با تایید استعفای خود از سخنگویی جامعه روحانیت مبارز گفت: همه رسانه‌ها از این به بعد برای گرفتن اخبار مربوط به جامعه روحانیت مبارز به حجت‌الاسلام سالک مراجعه کنند.

نماینده تهران اما دلایل خود را این‌گونه به ایسنا اعلام کرد: « با توجه به آن‌که چند سالی است مسئولیت سخنگویی جامعه روحانیت مبارز را بر عهده دارم و نظر به این‌که بیش از 90 درصد مصاحبه‌های من ارائه دیدگاه‌های شخصی‌ام است و فقط شاید کمتر از 10 درصد به‌عنوان سخنگوی جامعه، دیدگاه‌های جامعه روحانیت را بازتاب می‌دهم، و با وجود تاکیدی که من در مصاحبه دارم و مشخص می‌کنم که مصاحبه‌ای که انجام می‌دهم به‌عنوان سخنگوی جامعه است یا به‌عنوان دیدگاه شخصی، اما متأسفانه رسانه‌ها بین مصاحبه‌های من به‌عنوان دیدگاه‌های شخصی و مصاحبه‌هایم به‌عنوان سخنگوی جامعه، خلط می‌کنند.»
وی در ادامه افزود: در واقع به جای آن‌که دیدگاه‌های شخصی‌ام را به نام خودم ثبت کنند، مکررا اتفاق افتاده که به نام جامعه روحانیت صحبت‌هایی ثبت می‌شود و این موجب مشکلاتی می‌گردد.

مصباحی‌مقدم در ادامه اما توضیح چندانی راجع به این «مشکلات » ارائه نداد اما اختلاف نظر خود با برخی اعضای اصلی‌ترین تشکل روحانی جناح اصولگرا را هم رد نکرد: در حالی که گاهی دیدگاه‌های شخصی من متفاوت بوده از آنچه نظر برخی از دوستان ما در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است؛ لذا بهتر دیدم این مسئولیت را در آن مجموعه به برادر دیگری واگذار کنم تا یک چنین خلطی هم پدید نیاید.

عضو منتقد کمیسیون اقتصادی مجلس مراحل استعفا و تایید آن را نیز تشریح کرد: از این جهت در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز استعفای خود را داوطلبانه و به‌صورت کتبی به محضر دبیر کل جامعه حضرت آیت‌الله مهدوی کنی دادم و ایشان هم در جلسه شورا موضوع استعفای بنده را مطرح کردند و شورا حجت‌الاسلام سالک را با اکثریت آراء به‌عنوان سخنگوی جدید جامعه روحانیت تعیین کردند»

مصباحی مقدم اما در گفت‌وگوی دیگری با اشاره به ورود خود به مجلس هشتم گفت: با توجه به اینکه بنده قصد دارم نسبت به مجلس هفتم موضع‌گیری‌های بیشتری داشته باشم به همین خاطر در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز داوطلبانه استعفاء دادم و خوشبختانه مورد موافقت شورای مرکزی قرار گرفت.

امیدواری به ارتقای تعامل جامعه روحانیت با رسانه‌ها

سخنگوی جدید جامعه روحانیت مبارز هم در نخستین اظهار نظر خود پس از انتساب به این سمت سیاسی اظهار امیدوار کرد تا در دوره مسئولیت خود، تعامل جامعه روحانیت مبارز با رسانه‌ها را ارتقاء ببخشد.

احمد سالک در گفت‌وگو با فارس با بیان قسمتی از شرح وظایف سخنگو، گفت: طبیعت سخنگویی عبارت از بیان مجموعه مصوبات و نقطه نظرات شورای مرکزی است.
وی با بیان این مطلب که اطلاع‌رسانی به مردم و اعلام نظر در قبال حوادثی که در جامعه رخ می‌دهد از دیگر وظایف سخنگو است، گفت: امیدوارم در این جایگاه بتوانم تعامل مثبتی با رسانه‌ها برای اطلاع رسانی بهتر داشته باشم.

کد خبر 52874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز