سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

یک فوق تخصص عفونی اطفال بیان کرد: در صورتی که کودک شما دچار تب یا اسهال و استفراغ شود و با درمان‌های عادی بهبود نیابد ممکن است به کرونا مبتلا شده باشد و باید به پزشک مراجعه کنید.

کرونا کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رکسانا منصور قناعی فوق تخصص عفونی اطفال درباره علائمی که در صورت بروز در کودکان باید حتماً به پزشک مراجعه شود، گفت: در کودکان زیر یک سال تب بالا اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین اگر تبی که با درمان‌های عادی پایین نیاید والدین باید کودک را نزد پزشک بیاورند و پزشک کرونا را نیز در لیست تشخیص‌های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: علامت دیگری که بسیار شایع است و هر سال در فصل تابستان بسیاری از کودکان با آن مواجه می‌شوند، اسهال و استفراغ است و با توجه به این‌که اسهال و استفراغ نیز می‌تواند از علائم گوارشی کرونا باشد، اگر در حال حاضر در کودک اسهال و استفراغی اتفاق بیفتد که پزشک نتواند با درمان‌های عادی آن را بر طرف کند یا با درگیری سیستم‌های دیگر بدن مانند سرفه یا بروز دانه‌هایی روی پوست یا زردی همراه باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

منصور قناعی افزود: بی میلی کودک نسبت به غذا خوردن و کاهش ادرار از علائمی است که والدین در صورت مشاهده باید احساس خطر کنند.

این فوق تخصص عفونی اطفال گفت: بروز این علائم به ویژه در کودکانی که با افراد مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند یا این‌که بدون وسایل حفاظتی در اماکن شلوغ حضور داشتند باید شک ما را نسبت به ابتلا به کوویدـ۱۹ برانگیزد.

کد خبر 528738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha