مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

شهر صدرا با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر از وجود یک نماینده رسمی دولت محروم است. در حال حاضر بالاترین نهاد در این شهر شورای شهر است در صورتی که مردم خواهان فرمانداری یا بخشداری هستند.

شهر صدرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس شورای شهر صدرا بیان کرد: یکی از نیازهای اصلی شهر صدرا داشتن یک نماینده رسمی دولت است البته در حال حاضر مشکلات به شیراز منتقل می‌شود اما با توجه به جمعیت رو به رشد این شهر نیاز است نمایندگی رسمی در آنجا مستقر و راه‌اندازی شود. 

حمیدرضا صادقی ادامه داد: این نمایندگی می‌تواند در قالب بخشداری یا فرمانداری باشد. صدرا پس از شیراز پرجمعیت‌ترین شهر فارس و به لحاظ جمعیت شهری نیز حتی از مرودشت نیز بیشتر است بنابراین این نیاز و مطالبه مردم برای داشتن نماینده‌ای از دولت کاملا به‌حق است. 

به گفته رئیس شورای شهر صدرا لازمه تحقق این امر داشتن بخش و دهستان است که با  توجه به نزدیکی قلات و باجگاه به این شهر می‌توان با کار کارشناسی و بررسی و مطالعه زمینه برخورداری این شهر از بخشداری یا فرمانداری را فراهم کرد. 

صادقی ادامه داد: در حال حاضر بالاترین نهادی که در شهر صدرا می‌تواند تصمیم‌گیری کند، شورای شهر است در صورتی که شورا یک نهاد دولتی نیست و صبغه مردمی دارد بنابراین برای حل مشکلات، اعضای شورا فقط می‌توانند صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند. اگر یک فرمانداری یا بخشداری در شهر صدرا مستقر شود می‌تواند مشکلات را به وزارت کشور انتقال دهد اما ادامه روند کنونی در آینده مشکلات بیشتری به وجود می‌آورد. 

"ابراهیم عزیزی"، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: درصددیم با اصلاح قانون تقسیمات کشوری، شرایطی فراهم کنیم تا شهرهای بالای ۱۵۰ هزار نفر بدون طی تشریفات قبلی، نیازمند سطوح تقسیمات کشوری نشده و ارتقا یابند. 

وی بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده در حال اصلاح قانون هستیم تا چنین شهرهایی بدون داشتن دهستان و شرایطی که در قانون فعلی است، به بخش تبدیل شوند. 

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: شهر صدرا باید از یک مجموعه مدیریت واحد و توانمند برخوردار شود تا مشکلاتی مانند کمبود آب، بحث فاضلاب، مسائل زیست‌محیطی، نقایص آموزشی، پروژه‌های نیمه‌تمام و... با اولویت دنبال شود.

کد خبر 528726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha