رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: در حال حاضر شبکه‌ای غیر رسمی بین شهرداری و نظام مهندسی ایجاد شده که مشوق مردم برای ساخت و سازهای غیرمجاز است.

مسکن - ساخت‌وساز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، مهدی سالاری در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: متصل شدن سامانه‌های این دو ارگان و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک بین آنها، می‌تواند دست سودجویان را از صنعت ساختمان کوتاه کند.

وی به راه‌اندازی سامانه‌های غیرحضوری به دنبال شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با هدف کاهش مراجعات و به منظور حفظ سلامتی افراد، سامانه‌های غیرحضوری متعددی در سازمان راه‌اندازی شده که از جمله آن می‌توان به سامانه پرسش و پاسخ غیرحضوری «تیکتینگ» اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با معرفی سامانه «ارجاع نظارت» که توانسته فرآیند ارجاع نظارت را ساماندهی کند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای در زمینه طراحی را نیز دارد و چنانچه مشارکت خوبی بین شهرداری و سازمان در تبادل اطلاعات صورت گیرد، این کار امکان‌پذیر خواهد بود.

سالاری در ادامه به بیان برخی مشکلات در ساخت و سازهای یزد پرداخت و خواستار رفع این مسائل در سایه همکاری بیشتر این دو نهاد شد.

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که ساخت‌وسازها به شیوه درست و اصولی انجام شود و آماده همکاری و تعامل در این زمینه هستیم.

کد خبر 528707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha