مقامات در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین پس از تشخیص ابتلای یک کشاورز محلی به طاعون خیارکی وضعیت هشدار بهداشتی اعلام کردند.

herdman

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر این گله‌دار مبتلا به طاعون پس از اینکه  بیماری‌اش تشخیص داده شد، در وضعیت پایداری است.

مقامات بهداشتی در شهر بایان مور در مغولستان داخلی روز یکشنبه ۱۵ تیر هشدار سطح سوم بهداشتی (سطح اول بالاترین رده است) اعلام کرده‌اند.

این هشدار شکار یا خوردن حیوانات وحشی را که ممکن است ناقل باکتری طاعون باشند، ممنوع می‌کند و این ممنوعیت تا پایان سال ادامه می‌یابد.

همچنین به افراد محلی گفته شده است که هر حیوان بیمار یا مرده‌ یا هر فردی را که نشانه‌های تب را نشان می‌دهد یا دچار مرگ ناگهانی شده است، گزارش دهند.

مقامات بهداشتی محلی می‌گویند خطر همه‌گیری طاعون انسانی در این شهر وجود دارد و  مردم باید هشیار باشند و هر بیماری غیرعادی را گزارش کنند.

طاعون خیارکی یک بیماری بسیار واگیر است که به علت یک عفونت باکتریایی به وجود می‌آید و عامل همه‌گیری «مرگ سیاه» بود که در قرن چهاردهم میلادی بیشتر آسیا، اروپا و آفریقا را در نوردید و جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت.

این بیماری اکنون به راحتی بوسیله آنتی‌بیوتیک قابل درمان است و موارد آن به ندرت گزارش می‌شود و همه‌گیری آن بسیار نامحتمل است.

اما هنوز شیوع‌های گاهگاهی آن گزارش می‌شود، از جمله ماداگاسکار در سال ۲۰۱۷ سیصد مورد طاعون انسانی را گزارش کرد.

یک زوج مغول هم سال گذشته پس از خوردن گوشت خام موش‌خرما به علت دچار شدن به طاعون خیارکی درگذشتند.آ

کد خبر 528621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha