مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از قطع عضو برخی بیماران دیابتی به دلیل ترس از مراجعه به مراکز درمانی و ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

بیمارستان‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل آفریده اظهار کرد: در موج نخست شیوع ویروس کرونا ترس روانی شدید از ابتلا به این بیماری و همچنین عدم اطلاع از جداسازی مراکز درمان به منظور معالجه بیماران مبتلا به کرونا و بیماران قلبی و دیابتی و ... موجب عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و آسیب رسیدن به جسم بعضی از بیماران شد.

وی گفت: برخی از این بیماران قبلا به سهولت با مراجعه به پزشک، درمان و از آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کردند. الان هم با هدفمندی وضعیت مراکز بهداشت و درمان برنامه‌ها تقسیم و پذیرش بیماران کرونایی در مراکز خاص انجام می‌پذیرد.

آفریده تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت بیماران همچنین مراجعه و دریافت دارو در بازه‌های زمانی بلندمدت انجام و برخی از بیماران ۲ تا ۳ ماه یک بار به مراکز درمان مراجعه و تحت معاینه قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، در برخی استان‌ها به دلیل عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و حفظ سلامت بیماران، داروها درِ منزل تحویل داده می‌شود.

وی تاکید کرد: رعایت هر یک از این اصول اما نباید سبب عدم مراجعه بیمار (به هنگام ضرورت) به مراکز درمان و عدم معالجه شود.

آفریده افزود: اکنون هم بیماران با رعایت اصول بهداشتی همچون شست وشوی مداوم دست‌ها به مدت ۳۰ تا ۲۰ ثانیه با آب و صابون و استفاده از ماسک (در صورت نیاز) به پزشک مراجعه و از خوردن و آشامیدن در مراکز بهداشت و درمان و دست زدن به صورت خودداری و با رعایت اصول بهداشتی به منظور حفظ سلامت اقدام کنند.

کد خبر 528152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha