معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: برخورد سختگیرانه در استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی از امروز یکشنبه ۱۵ تیر تشدید می‌شود.

اجبار زدن ماسك در اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال تأکید رئیس جمهور و شهردار تهران مبنی بر اجباری شدن استفاده از ماسک در همه اصناف، ادارات و ناوگان عمومی سطح شهر، از امروز برخورد سختگیرانه‌تری از سوی شهرداری در ناوگان حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد.

هم اکنون در ۱۲۷ ایستگاه مترو و ٦٢ پایانه و ایستگاه اتوبوس شهر تهران ماسک به قیمت مناسب عرضه می‌شود و حتی امکان عرضه ماسک در پایانه‌های تاکسیرانی شهر هم فراهم شده است. 

مجموعه مدیریت شهری و معاونت حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر مصوبه دولت مبنی بر اجباری شدن ماسک در مترو و اتوبوس اعلام می‌کند، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس و تاکسی همچنان مورد توجه است و از امروز یکشنبه ١٥ تیر ماه سخت‌گیری‌های بیشتری توسط نیروی انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری تهران برای استفاده شهروندان از ماسک در مترو و اتوبوس و تاکسی‌های شهر تهران اعمال خواهد شد.

بنا بر این اطلاعیه، از ورود افراد بدون استفاده از ماسک در تمامی ایستگاه‌های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی ممانعت می‌شود، از این‌رو  از شهروندان می‌خواهیم که برای حفظ سلامتی خودشان فاصله‌های اجتماعی را رعایت کرده و همکاری لازم را نیز در استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر داشته باشند.

مشاهدات خبرنگار همشهری آنلاین حاکیست در ایستگاه‌های پر مسافر اتوبوس مانند ایستگاه چهار راه ولیعصر، افسر پلیس و مامور یگان حفاظت شهرداری تهران، استفاده از ماسک توسط شهروندانی که وارد ایستگاه می‌شدند را بررسی می‌کردند.

ارزیابی‌های اولیه حاکیست مسافران خطوط اتوبوسرانی امروز یکشنبه همزمان با اولین روز اجرای دستور استفاده اجباری از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، حتی در ایستگاه‌هایی که پلیس و مامور حفاظت شهرداری حضور نداشتند، با ماسک وارد ایستگاه و اتوبوس می‌شدند.

سردار کریم بیات فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران درباره اجرای طرح تشدید استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین‌دستگاهی، نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران از صبح امروز در ایستگاه‌های اتوبوس حاضر شدند تا طرح الزام استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی با جدیت بیشتری دنبال شود.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران افزود: تعداد ۲۷۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران با لباس در ایستگاه‌های اتوبوس مأمور شدند.

سردار بیات در پاسخ به این سوال که شکل برخورد با شهروندان در استفاده از ماسک به چه شکل است؟ گفت: در این طرح شکل برخورد با مسافرانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، نسبت به ادوار قبل تشدید می‌شود.

او ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران با لباس فرم در ۲۷ ایستگاه اتوبوس حاضر شدند.

کد خبر 528077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha