برای ٩ نفر از متهمان حادثه انفجار کلینیک سینا قرار قانونی صادر شد. این افراد ‏اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل، سهامداران و مسئول تأسیسات این مجموعه هستند که صبح روز ‏گذشته به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند تا ابعاد مرگ ١٩ پزشک، پرستار، تکنیسین و بیمار ‏این مجموعه از سوی بازپرس شعبه ۱۱ بررسی شود.

سینا اطهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شهروند، بازپرس واحدی، مسئول رسیدگی این ‏پرونده می‌گوید: «احتمالا چند نفر دیگر هم در ارتباط با این حادثه بازداشت ‌‏شوند.» همچنین قصور احتمالی نهادها و سازمان‌های نظارتی مربوط درباره این حادثه در ‏دست بررسی است.

همزمان هیأت کارشناسی ١١نفره دادگستری به دستور بازپرس کشیک قتل، ‏برای روشن شدن علت این حادثه تشکیل شده است. این هیأت کارشناسی روز جمعه از محل حادثه ‏بازدید کردند و قرار است به‌زودی برای جمع‌بندی نهایی تشکیل جلسه دهند‎.

شعبه یازدهم جنایی تهران، روز شنبه شلوغی داشت. ٩ متهم بازداشت شده حادثه مرگبار کلینیک ‏سینا در حالی‌که دستبند به دست داشتند، پشت در اتاق بازپرس مصطفی واحدی به انتظار ایستاده ‏بودند. این افراد از مسئولان و مدیران ارشد همان مجموعه درمانی بودند که شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته، ‏حوالی ساعت ٩شب شعله‌ور شد.

آتش‌سوزی که با انفجار چند کپسول اکسیژن و هلیوم فاجعه ‏تکان دهنده‌ای را رقم زد و درنهایت هم منجر به مرگ ١٥ زن و ٤ مرد شد. بیشتر قربانیان این ‏حادثه از کادر درمانی و پرسنل همین مجموعه بودند که در زمان وقوع حریق در طبقات سوم و ‏چهارم این ساختمان حضور داشتند. شدت این حادثه که در خیابان شریعتی کوچه ماهروزاده رخ ‏داد، به‌حدی بود که به بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های این کوچه خسارت‌های جدی وارد شد. ‎

از همان ساعت‌های ابتدایی وقوع این حادثه اخبار مختلفی درباره علت این حادثه مطرح شد. از ‏اتصالی کابل‌های برق کوچه تا ایجاد حریق درمحل نگهداری کپسول‌های اکسیژن و هلیوم. حتی ‏برخی اخبار تأیید نشده هم از وقوع حریق و انفجار در زیرزمین و مرکز تأسیسات این مجموعه ‏حکایت داشت. همین هم شد تا فردای آن روز پلیس از دستگیری ۴ نفر درباره این حادثه خبر ‏دهد.

یکی از این متهمان بازداشت شده، مسئول تأسیسات مرکز درمانی سینا بود. کسی که گفته می‌‏شود در همان ساعات اولیه آتش‌سوزی به دستور مقامات قضائی دستگیر شده است. اما او در ‏اظهاراتش مدعی شده که از طرف یک شرکت پیمانکاری کارهای تأسیساتی این مرکز درمانی را ‏انجام می‌داده و هیچ مسئولیتی درمورد جانمایی کپسول‌های منفجرشده و مشکلات برقی این ‏مجموعه نداشته است. این مرد می‌گوید حادثه از اتصالی کابل برق کوچه آغاز شده و ‏به دلیل افتادن این سیم بر روی سقف شیروانی، حریق وسعت گرفته است.

صبح دیروز ‏هم تعداد دیگری از متهمان بازداشت شده برای ارایه توضیحات به دادسرای جنایی رفتند. همزمان ‏به دستور مقام قضائی از مراجع دوازده‌گانه هم درباره تخلفات و ایمنی این ساختمان استعلام ‏شده است. معاونت درمان وزارت بهداشت، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ‏سازمان استاندارد، شهرداری، اداره برق و گاز و چند سازمان و نهاد دیگر ازجمله مراجعی هستند که قرار است ‏درمورد این حادثه پاسخگو باشند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار «شهروند» از تخلفات گسترده ‏کلینیک سینا حکایت دارد. به گفته ساکنان کوچه ماهروزاده، این کلینیک چندسال پیش با تغییر ‏کاربری یک ساختمان مسکونی در مکان فعلی شکل گرفت و حدود یک ‌سال قبل با تخلفی آشکار ‏حیاط ساختمان مسقف شد و ظاهرا شعله‌ور شدن همین سقف هم باعث بروز این فاجعه شده ‏است‎.
بنا بر این گزارش، خانواده‌های قربانیان این حادثه هم به دستور بازپرس جنایی و هماهنگی‌های انجام شده با ‏کلانتری ١٠١ تجریش، قرار است به‌طور جمعی تشکیل پرونده دهند. همچنین مصدومان و ‏افرادی که در این حادثه خسارت دیدند هم باید با مراجعه به کلانتری ١٠١ تشکیل پرونده دهند.‏

کد خبر 528041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha