دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

اداره انرژی یکی از اداره‌های زیرمجموعه اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار، با اهداف برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و نظارت برای توسعه و کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی در شهرداری تهران فعالیت می‌کند.

روزبهانی


برنامه نظارت بر عملکرد بخش انرژی اداره‌های محیط‌زیست مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و نظارت بر حسن اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی در سطح مناطق ۲۲ گانه، تدوین دستورالعمل‌های اجرایی برنامه‌های تدوین شده در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، پژوهش در راستای امکان‌سنجی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اماکن و فضاهای عمومی، آموزش کارکنان شهرداری تهران در زمینه انرژی، اصلاح الگوی مصرف، انرژی‌های تجدیدپذیر از اهم فعالیت‌های این اداره است. در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، شهرداری تهران به‌عنوان یکی از متولیان اصلی شهر تهران با داشتن حوزه‌های تحت تملک خود، می‌تواند نقش مهمی در کاربرد و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایفا کند که یکی از بارزترین آنها، تدوین مصوبه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و نظارت مستمر بر اجرای آن خواهد بود. شهرداری تهران در سال‌های اخیر از جمله نهادهای پیگیر و عامل به توسعه انرژی‌های نو در سطح شهر تهران و برای الگوسازی و فرهنگسازی توسعه انرژی‌های نو اقدامات بسیاری را اجرا کرده است.  
هم‌چنین در صورت حمایت‌های مالی و معنوی، ‌درصدد انجام اقدامات مؤثرتر و در مقیاس بزرگ‌تر برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود. نصب و راه‌اندازی ۱۰۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی، تجهیز ۱۰ بوستان انرژی به سیستم‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، راه‌اندازی و تجهیز ۱۸ ساختمان انرژی، تولید ۴۰۰ کیلووات ساعت انرژی خورشیدی، تولید سالانه ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق و کاهش ۴۶ هزار و ۸۰۰‌کیلوگرم دی‌اکسیدکربن در طول سال، معادل کاشت ۲۳۵ اصله درخت، از جمله نتیجه و دستاوردهای استفاده از این انرژی است.  
هم‌چنین در بخش به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر تهران براساس مفاد مرتبط با برنامه ۵ ساله سوم شهرداری، اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار در نظر دارد امسال ۲‌درصد انرژی مصرفی در فضاهای تحت مدیریت شهرداری تهران به‌صورت سالانه از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کند و نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ کیلووات را تا پایان سال ۱۴۰۰ توسعه دهد. امیدواریم با تلاش‌های که در این زمینه انجام شده و قطعاً ادامه خواهد داشت گام مؤثری در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی که وضع هوای شهر تهران را هم بهبود می‌بخشد، برداشته شود.  

کد خبر 528022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha