مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

مذاکره با دست های خالی | در محیط ­های کاری مذاکره و قابلیت استفاده از چنین مهارتی به شدت اهمیت پیدا می کند. شما در هر سمتی که باشید از مدیریت گرفته تا کارمندی جز، بایستی که از این قابلیت برخوردار باشید. در واقع مذاکره می تواند به عنوان عامل مهمی برای موفقیت افراد شناخته شود و نمی توان به آن بی توجه بود.

image-20200704105802-1.jpeg

در واقع شما بایستی تلاش کنید که فن بیان خود را تقویت کنید به منظور اینکه کلامی موثر داشته باشید بایستی که از این مهارت هنر و فن مذاکره را بیاموزید. در واقع این قدرت شما در مذاکره کردن است که می تواند نظر مدیران و همکاران زیردستان و یا حتی رقبای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

افراد زمان زیادی را صرف مذاکره می ‌کنند بدون توجه به این که هیچ مهارتی در زمینه مذکور نداشته و تنها در حال هدر دادن وقت و انرژی خود هستند.

کاربردهای مذاکره در کسب ‌وکار موفق، از نظر تجربی در چند مورد خلاصه می‌شوند:

افرادی که با این مهارت مدیریتی آشنا باشند در مقایسه با دیگر شرکا و کسب و کارهای مشابه، شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت. هر فردی که به دنبال راه اندازی هرگونه کسب و کاری باشد، قبل از انجام هر کاری نیاز است که با با شرکای تجاری و سرمایه‌گذاران، ترتیب مذاکره ای را بدهد. قطعا افرادی در این فرآیند بهتر عمل خواهند کرد که از قدرت بیشتری در مذاکره برخوردار باشند.

مدیران و افرادی که صاحب کسب و کار خود هستند با شرکت در مذاکرات قادر خواهند بود آینده کسب و کار خود را تضمین کنند، درواقع آینده کسب‌وکار شما تا حد زیادی به نتایج مذاکراتی بستگی خواهد داشت که شما آن‌ها را پیروزمندانه به سرانجام رسانده‌اید.

افرادی قادر خواهند بود با رقیبان خود به رقابت پرداخته و آن ها را از میدان به در کنند که بتوانند در جریان مذاکرات با قدرت هر چه تمام تر عمل کنند. در نتیجه این عمل شما موفق خواهید شد قراردادهایی با سود یا تولید بیشتری داشته باشید و در پایان خط تولید خود را افزایش دهیدف طبیعتا زمانی که خط تولید شما افزایش پیدا کند، کسب و کار شما نیز توسعه خواهد یافت.

فراموش نکنید که در مذاکرات بهتر است تلاش کنید که گفتگویی دو سر برد را برای خود رقم بزنید و چنین رویدادی در نتیجه مهارت داشتن در مهارت مذاکره نهفته است.

افرادی که بتوانند از این طریق کسب و کار خود را توسعه بخشند، قدرت شان در بازار نیز رشد پیدا خواهد کرد و در نتیجه رقابت با این افراد در بازار روز به روز  سخت تر خواهد شد.

با توجه به مواردی که به آن اشاره کردیم موفقیت در یک کسب و کار تا حد زیادی به توانایی شما در به کار گیری این قدرت نهفته است، به همین علت است که اغلب کسب و کارهای بزرگ و مدیران موفق تیم های مذاکره‌کننده قوی را دارند.

کتاب مذاکره با دست های خالی با ترجمه دکتر میثم شکری ساز فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا با با چیستی مذاکره آشنا شده، سبک های متفاوت مذاکره را شناخته، گام‌های مذاکره را به ترتیب بیاموزید، با نحوه مواجه با مکالمه های پر تنش آشنا شده، چارچوب های فکری در مذاکره را بشناسید و عوامل موثر در اثر بخشی مذاکرات را بیاموزید.

همچنین در بخش های دیگری از این کتاب با آداب مذاکره در فرهنگ های گوناگون آشنا خواهید شد و با بررسی جنبه‌های اخلاقی مذاکرات تجاری بین المللی و شناخت نحوه تجدید مذاکره، خواهید توانست که در این زمینه عملکرد موفق تری داشته باشید.

دکتر میثم شکری ساز

با تحصیلات دکتری کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان و امیر کبیر تهران و کارشناسی مهندسی صنایع می باشد. وی از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه ی مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی بوده و موسسه آموزش مجازی پارس از مجموعه های تحت مدیریت اوست که تا کنون ده ها کتاب در زمینه های متفاوت ترجمه و به جامعه علمی کشور ارائه کرده است.

در مجموع یادگیری فنون و تکنیک های مذاکره به شما کمک می کند که:

· موارد متفاوت و شاید پیچیده ای را که در دست مذاکره است ساده کنید.

· بر عناوین و موارد عمده ی مذاکره تمرکز کنید.

· مذاکره را کنترل نموده؛ اصولاً چنین می گویند " کسی که مذاکره را جمع بندی می کند، آن را کنترل می نماید".

· به گروه دیگر نشان می دهد که به سخنان آن ها گوش می دهید.

· به گروه دیگر نشان می دهد که دقت کافی دارید.

· دقایق ارزشمندی را در اختیارتان می گذارد تا قبل از پاسخ گویی فکر کنید.

اشخاص با انجام بعضی اعمال، شما را هراسان ساخته و یا به چشم تان قوی تر می آیند. در حالی که برای یک مذاکره ی موفق، درک توازن قدرت و کار با آن حائز اهمیت است، ولی بعضی از افراد از آن به عنوان وسیله ی ارعاب و به منظور فرمانبرداری استفاده می کنند.

متن فوق از این کتاب ارزشمند انتخاب شده است. از شما دعوت می شود که با مطالعه این اثر از رموز پنهان در مذاکره پرده بردارید و "به مرز روسیه فرستاده شوید!" با مطالعه کتاب مذاکره با دست های خالی منظور این عبارت را نیز درک خواهید کرد.

کد خبر 527822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha